• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

آخرین آمار کرونا در کشور| ۸۲۷۴۴ بهبودیافته و ۶۴۸۶ جان‌‌باخته

  • 18 اردیبهشت 1399 - 17:39
سخنگوی وزارت بهداشت ضمن تشریح آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور گفت: ۸۲ هزار و ۷۴۴ نفر از مبتلایان به کرونا بهبود یافتند؛ مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۶۴۸۶ مورد رسید.


به گزارش افق جنوب؛ دکتر کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا اظهار کرد: از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، ۱۴۸۵ نفر بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و کل مبتلایان به این بیماری در کل کشور به ۱۰۳ هزار و ۱۳۵ نفر رسید.

سخنگوی وزارت بهداشت افزود: متأسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۸ نفر از مبتلایان جدید کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری در کشور به ۶۴۸۶ مورد رسید؛ همچنین بین بیمارانی که بستری هستند ۲۷۲۸ نفر از بیماران حال نامساعدتری دارند و تحت مراقبت قرار دارند.

جهانپور تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون ۸۲ هزار و ۷۴۴ نفر از بیماران قطعی بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

وی با اشاره به آمار مبتلایان جدید کرونا، متذکر شد: ۹۸۶ مورد از این افراد تازه شناسایی شده دارای علائم خفیف و متوسط و مراجعین سرپایی بوده‌اند و در روزهای اخیر حدود دوسوم افراد کرونامثبت جدید کسانی‌ بوده‌اند که با افراد مبتلا به کرونا نظیر خانواده و بیماران تماس داشته‌اند.

جهانپور با اشاره به صعودی بودن آمار ابتلا در استان خوزستان تصریح کرد: در استان‌های لرستان، زنجان و کرمانشاه موارد سرپایی بیش از ۱۰ برابر میزان بستری بوده است.

گفتنی است تا کنون ۵۴۴ هزار و ۷۰۲ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است. /تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=10253

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.