• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024

جلسه شوراهای شهر و روستا در برازجان برگزار شد

  • 09 اردیبهشت 1403 - 17:49
با همت بخشدار مرکزی جلسه شوراهای شهر و روستا در فرمانداری برازجان برگزار شد.


به گزارش افق جنوب-جلال اسلامیان؛ به همت بخشداری مرکزی جلسه شوراهای شهر و روستا، به ریاست فرماندار شهرستان دشتستان، معاونین فرمانداری، روحانیت، اعضای شوراهای بخش مرکزی و دهیاران شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری برازجان برگزار شد.

فرماندار دشتستان ضمن تبریک به مناسبت روز شورا ها، گفت : همه شما مفتخر هستید که در شوراهای بخش مرکزی و شهر برازجان، به عنوان نمایندگان مردم حضور دارید.

احمد بنافی با توجه به اثبات تحولات اخیر در منطقه، اظهار داشت : قدرت و ابزارها، آینده ساز و تاریخ ساز هستند، خصوصا اینکه جمهوری اسلامی ایران، قدرت را باز تعریف کرده و به نوعی آن را به عنوان یک ابداع و ابتکار ایجاد کرده و آن هم تکیه گاه قدرت در انقلاب اسلامی، درون زاد بودن و متکی به اصل خوداتکایی و خود کفایی است.

بنافی در بخش دیگر از صحبت های خود، شکل گیری شوراها را یکی از برکات انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت : شورا به تعبیری تجلی مردم سالاری دینی و حکومت مردم، بر مردم است.

وی افزود : شوراها باید ضمن اینکه،اعتماد مردم راجلب کنند، پاسخگوی مردم هم باشند و همانطور که رای مردم را می‌گیرند و اعتماد آنها را جلب می‌کنند، باید اصل پاسخگویی را هم داشته باشند.

این مقام عالی دولت با اشاره به اینکه، شناسایی فرصت ها و ظرفیت های روستا ها اولویت شماره یک ما است، اظهار داشت :ما می‌توانیم یک روستای مقتدر داشته باشیم، و اولویت های عمرانی و برنامه ریزی شهرستان در، درجه ۲ و ۳ قرار دارد.

بنافی یکی از کارویژه های شورا، را ایجاد امید و شادابی در جامعه عنوان کرد و خطاب به اعضای شوراها گفت :
شما در مقابل روح و روان مردم مسئول هستید، و پیشرفت و توسعه اتفاقی حاصل نشده است، بلکه حاصل تلاش، جدیت و اهتمام شما بوده است.

وی در بخش دیگر از صحبت های خود، گفت : کسی قدرت را ارزان نمی‌فروشند، ما در شهرستان تلاش کرده ایم که در بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی، با همین روحیه کار کنیم، لذا سال گذشته، سال خوبی برای دشتستان بود، که با تلاش همه شما دست اندرکاران در دستگاهای اجرایی، در بخش های عمرانی و اقتصادی، تقریبا سال بی مانندی بود.

فرماندار دشتستان خاطر نشان کرد : ما سال گذشته، ۱۰۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی داشتیم و بیش از یک سوم از کل پروژه های استان بوشهر، در شهرستان دشتستان با ۲۸۰۰ پروژه عمرانی و اقتصادی، با اعتباری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

بخشدار مرکزی نیز گفت : نهم اردیبهشت در تقویم ملی کشور به نام روز شورا نامگذاری شده و حلقه ارتباطی مردم و دولت، شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند.

هادی عدالت ادامه داد : شوراهای اسلامی، به واسطه تعامل و ارتباط تنگاتنگی که با مردم دارند، از مسائل و مشکلات آگاهی دارند و قابلیت بالایی برای پی گیری و حل و فصل مشکلات دارند.

عدالت یکی از اهداف تشکیل این جلسه را، تجلیل از مجمو عه شوراهای اسلامی شهر و روستا دانست و اظهار کرد : شما عزیزان زحمات زیادی در روستاها متقبل می شوید و ما هم در خدمت شما هستیم که به پای درد و دل و مشکلات شما بنشینیم و گوش فرا دهیم.

وی از برگزاری جشنواره، رضوی در ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ماه، در روستاهای سرکره و بنداروز از توابع شهرستان دشتستان، خبر داد و گفت : بنیاد بین المللی امام رضا، هر ساله در کشور، در تمامی رشته ها مسابقاتی را در حوزه های مختلف برگزار می‌کند.

بخشدار مرکزی خطاب به دهیاران متذکر شد: در برگزاری این مراسم کمک رسانی داشته باشند چون جشنواره ملی است، که این خود یک ظرفیت خیلی خوبی است تا بتوانیم روستاها را معرفی کنیم.

شایان ذکر است، در پایان این جلسه از دهیاری روستای کلل، ریاست شورای اسلامی روستای قلعه سفید و ۵ تن از اعضای شورای اسلامی شهر دالکی، با اهدا لوح تقدیر، تجلیل شد.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=132417

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.