• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

احتمال وقوع سیل در حوضه‌های آبریز جنوب غربی کشور

  • 24 آبان 1400 - 9:58
پیش‌بینی تازه موسسه تحقیقات آب خبر از وقوع بارش‌هایی در هفته منتهی به ۵ آذرماه دارد که ممکن است این بارش‌ها در حوضه‌های آبریز کرخه، کارون، زهره و جراحی منجر به وقوع سیل شود.


به گزارش افق جنوب، موسسه تحقیقات آب با انتشار وضعیت متوسط/ بیشینه بارش‌ها در حوضه‌های اصلی آبریز کشور اعلام کرد: هفته منتهی به ۲۸ آبان ماه در حوضه آبریز دریای خزر متوسط بارش ۱۴٫۸ میلی‌متر و بیشینه آن ۱۱۴ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده است؛ برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوسط ۱٫۱ میلی‌متر و بیشینه بارش ۱۰٫۷ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده و همچنین حوضه آبریز فلات مرکزی دارای متوسط بارشی ۵٫۸ و بیشینه ۲۸٫۶ میلی‌متر بارندگی خواهد بود.

در حوضه آبریز قره‌قوم متوسط بارش ۱۰٫۲ و بیشینه ۲۲٫۴ میلی‌متر خواهد بود و در حوضه آبریز مرزی شرق با متوسط بارشی ۲ و بیشینه ۱۹ میلی‌متر پیش‌بینی شده است. همچنین برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان متوسط بارشی ۳٫۷ و با بیشینه ۳۹٫۸ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده است.

متوسط و بیشینه بارش‌ها در هفته دوم منتهی به ۵ آذرماه در حوضه آبریز دریای خزر به ترتیب ۲۳٫۲ میلی‌متر و ۸۱٫۱ میلی‌متر پیش‌بینی شده است. برای حوضه آبریز دریاچه ارومیه متوسط بارش ۲۳٫۶ و بیشینه ۸۴٫۱ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده و حوضه آبریز فلات مرکزی دارای متوسط بارشی ۵٫۷ و بیشینه ۷۰٫۱ میلی‌متر بارندگی خواهد بود.

طبق پیش‌بینی موسسه تحقیقات آب، در هفته منتهی به ۵ آذرماه در پی وقوع بارش‌هایی در جنوب غرب کشور، احتمال وقوع سیل در حوضه‌های آبریز کرخه، کارون، زهره و جراحی وجود دارد.

همچنین، در حوضه آبریز قره‌قوم متوسط بارش ۷٫۵ و بیشینه ۳۲٫۹ میلی‌متر بارندگی خواهد بود، همچنین در حوضه آبریز مرزی شرق با متوسط بارشی هشت‌دهم و بیشینه ۱۰٫۸ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده است. برای حوضه آبریز خلیج‌فارس و دریای عمان نیز متوسط بارشی ۱۶٫۸و بیشینه ۲۰۵٫۴ میلی‌متر بارندگی پیش‌بینی شده است./ تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=86823

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.