• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

استاندار یزد: کنگره شهدای یزد همدلی و وحدت درونی یزد را تقویت کرد

  • 10 فروردین 1400 - 11:13
استاندار یزد با بیان این که کنگره شهدای یزد همدلی و وحدت درونی در استان را تقویت کرد، گفت: کنگره شهدای یزد پایان پذیر نیست و خدمات آن همچنان ادامه دارد.


به گزارش افق جنوب، «محمدعلی طالبی» در اجلاسیه پایانی دومین کنگره شهدای استان یزد اظهار کرد: شهادت در فرهنگ ما که سینه به سینه منتقل می‌شود مترادف با حسینی بودن است و به خاطر حماسه حسینی است که همچنان شهادت این چنین پررنگ و ارزشمند است.

وی با بیان اینکه یزد به خوبی با فرهنگ شهادت آشناست گفت: ذکر امام حسین(ع) در هر زمان و مکانی در یزد بازگو می شود و مردم یزد از کودکی با این فرهنگ مانوس می‌شوند.
استاندار یزد خاطرنشان کرد: خرسندیم که زاده دیاری هستیم و پرورش یافته فرهنگی که در انقلاب و دفاع مقدس و دیگر بزنگاه‌های حساس سهم خود را ایفا کرده و نشان آن چهار هزار شهیدی است که امروز به افتخار آنها گرد هم آمده‌ایم.

طالبی گفت: چهار هزار شهید یزد در واقع چهار هزار پرچم سرخی هستند که به علامت همراهی یزد با حق جویی، حق خواهی و ظلم ستیزی در انتظار پیروزی نهایی حقیقت برافراشته شده و هر یک به تنهایی چراغ هدایت و روشنگر مسیر برای اعتلای جامعه و دوام نظام بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری کنگره شهدا ادای دینی کوچه به جایگاه رفیع شهداست، همتی بلند و عزمی راسخ گرد هم آمد تا این کنگره با بهترین شکل ممکن برگزار شود.

استاندار افزود: از خیرین و تمام دستگاه‌ها به ویژه فرمانده کل سپاه و راهبری‌های نماینده ولی فقیه در استان و همراهی نمایندگان استان در مجلس و فرمانده سپاه الغدیر استان تشکر می‌کنم.

طالبی خاطرنشان کرد: در این کنگره با یاد شهدا مسیر خدمت به مردم را برگزیدیم و از شعارها پرهیز کردیم تا با خدمات بی‌شماری که از این طریق شکل گرفت، الگویی از هماهنگی ایثار و شهادت ساختیم.

وی افزود: تاثیر بزرگتر این کنگره تقویت همدلی و انسجام درونی استان است که زمینه صد چندان شدن توان ما برای جهش‌های هرچه بیشتر فارغ از سلایق را فراهم کرده است.

استاندار گفت: امروز پایان کنگره نیست و در واقع کنگره‌ای که بر مفهوم جهاد پایه‌ریزی شده پایان‌پذیر نیست و می‌تواند آغازی برای تحول و خدمت‌رسانی بیشتر باشد اگر بخواهیم و اراده ما بر حفظ دستاوردهای آن باشد./ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=34074

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.