• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

امام جمعه بوشهر: تاریخ قرآن بوشهر احیا شد

  • 15 اسفند 1401 - 20:08
امام جمعه بوشهر با بیان اینکه از ۱۰ دهکده قرآنی در کشور ۲ دهکده آن در استان بوشهر قرار دارد گفت: تاریخ قرآن بوشهر احیا شد و لازم است موزه قرآنی در این استان راه‌اندازی شود.


به گزارش افق جنوب، آیت‌الله صفایی بوشهری در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر جایگاه قرآن در استان را الگو دانست و اظهار داشت: با تعیین روز قرآنی در بوشهر طرح‌های مختلفی در این عرصه اجرا شد و مورد توجه ویژه قرار گرفت.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر از احیا تاریخ قرآن استان خبر داد و بیان کرد: با تلاش محققان قرآنی، اصحاب قرآن، اکنون از ۱۰ دهکده قرآنی کشور ۲ دهکده آن در استان بوشهر قرار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این استان به‌‌عنوان الگو در فعالیت‌های قرآنی محسوب می‌شود گفت: باید فرهنگ قرآنی به شریان‌ها و پیکره استان تزریق شود.

امام جمعه بوشهر بر تشکیل کارگروه تخصصی قرآنی برای ترویج فرهنگ قرآنی تاکید کرد و افزود: باید برنامه مختلفی در طول سال به‌صورت ثابت و متغیر بر اساس شرایط برگزار شود و اثرگذار باشد.

وی قرار گرفتن تمام موسسات و تشکل‌های قرآنی تحت پوشش شورای فرهنگی و فعالیت‌های قرآنی را یک ضرورت دانست و بیان کرد: باید بر اساس سند و نقشه قرآنی تدوین شده فعالیت قرآنی برگزار شود.

صفایی بوشهری پژوهش قرآنی در استان را مورد تاکید دانست و تصریح کرد: پژوهش قرآنی در استان بوشهر نیاز به یک تحول راهبردی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه باید در روز قرآنی بوشهر برنامه‌های غنی برگزار شود اضافه کرد: برنامه‌ها باید به‌صورتی برگزار شود تا در سطح ملی و بین‌المللی بدرخشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با اشاره به ایجاد مجتمع بزرگ قرآنی بوشهر افزود: باید کارهای زیرساختی که ماندگار باشد اجرا می‌شود.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: راه‌اندازی موزه قرآنی در استان بوشهر یک نیاز اساسی است چراکه در این استان بزرگان عرصه قرآن و آثار مهمی وجود دارد و در ایجاد موزه قرآنی برای سال ۱۴۰۲ باید اعتبارات لازم لحاظ شود.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=118763
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.