• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

امام جمعه بوشهر: مراکز قضایی نسبت به خشونت علیه آمران به معروف اقدام کنند

  • 26 بهمن 1401 - 19:25
امام جمعه بوشهر با اشاره به برخورد خشونت‌آمیز علیه بانوان محجبه در مقام امر به معروف و نهی از منکر گفت: مراکز قضایی نسبت به خشونت ‌علیه آمران به معروف و ناهیان از منکر برخورد قاطع و قانونی کنند.


به گزارش افق جنوب، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح امروز پیش از درس خارج فقه امر به معروف و نهی از منکر را از فریضه‌های مهم دینی و مذهبی خواند و اظهار داشت: همه آحاد جامعه باید نسبت به ترویج این فرهنگ در جامعه احساس مسئولیت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با قدردانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه گفت: بی تردید جامعه آمران به معروف و نهی کنندگان از منکر در اندیشه تحقق آموزه‌های متعالی اسلامی و سجایا و کرامت انسانی، تمدن، پیشرفت و عدالت هستند و در این راه آن سلسله به خوبی‌ها و نجات از ناهنجاری‌ها متحمل مشقات و مشکلات بسیاری شده‌اند که در صدر آن جهاد و نهضت امر به معروف و نهی از منکر حضرت سیدالشهدا امام حسین علیه‌السلام است.

وی با اظهار تأسف در برخورد با آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: متأسفانه در قبال خیرخواهی آمران به معروف و ناهیان از منکر، اقدامات و تعرضاتی از طرف متخلفان به قانون و فرهنگ اسلامی و ایرانی صورت می‌گیرد که سبب تأثر و تأسف شده است.

امام جمعه بوشهر با یادآوری تعرض نسبت به بانوان محجبه در مقام ترویج این فریضه الهی بیان کرد: اخیراً با خبر شدیم نسبت به بانوان محترم و محجبه که در مقام امر به معروف و نهی از منکر برآمده‌اند و به دنبال انجام وظیفه شرعی و قانونی خود و تذکر محترمانه لسانی بوده‌اند، برخوردهای ناشایست، خلاف ادب و تعرضات جدی و اقدامات خشونت‌آمیز صورت گرفته است که سبب صدمات جسمی و روحی آنان شده است.

صفایی بوشهر با تأکید بر برخورد قاطع قانونی با اقدامات خشونت‌آمیز علیه آمران به معروف و ناهیان از منکر گفت: ضمن قدردانی از مردم عزیز و قانون‌مند جامعه ارزشمند آمران به معروف و ناهیان از منکر و دلجویی و حمایت از آن بزرگواران، از تمامی مراکز قضایی تقاضای برخورد قانونی و بایسته با آن متخلفان داشته و در این زمینه همه مسئولان ذیربط باید به موقع به وظیفه قانونی خود عمل کنند.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=117698
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.