• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

امام جمعه بوشهر: نقشه و سند مهندسی فرهنگی استان بوشهر اجرایی می‌شود

  • 21 اسفند 1400 - 16:48
امام جمعه بوشهر از اجرایی شدن نقشه و سند استانی مهندسی فرهنگی بوشهر خبر داد و گفت: با اجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات جامعه در حوزه اجتماعی، اقتصادی، معیشتی و اشتغال‌زایی برطرف می‌شود.


به گزارش افق جنوب، آیت‌الله غلاملی صفایی بوشهری در گفتگویی با اشاره به اینکه یکی از افتخارات این استان تنظیم اسناد بالا دستی است اظهار داشت: در این راستا سند اقتصاد دانش‌بنیان در افق ۵۰ ساله و مدیریت حوزه علم و فناوری و نقشه مهندسی فرهنگی برش استانی تدوین و تصویب شد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به رونمایی از نقشه و سند استانی مهندسی فرهنگی خاطر نشان کرد: متخصصان و کارشناسان در تدوین این سند کار بزرگ و مهمی انجام دادند که ۵ نکته اساسی در نقشه و سند استانی مهندسی فرهنگی لحاظ شد.

امام جمعه بوشهر رشد علم و فناوری را یکی از ویژگی‌های نقشه و سند استانی مهندسی فرهنگی دانست و بیان کرد توجه به حوزه خانواده در حوزه بانوان، عفاف و حجاب، توجه ویژه به جوانان و ارتباط صنایع با مردم در عرصه‌های مهندسی فرهنگی اجتماعی از دیگر شاخص‌های نقشه و سند استانی مهندسی فرهنگی است.

وی از طراحی دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی در سند یاد شده خبر داد و بیان کرد: در نقشه و سند استانی مهندسی فرهنگی توجه ویژه‌ای به دانش‌‌آموز، معلم و خانواده تراز انقلاب اسلامی شده است.

صفایی بوشهری توجه به اشتغال جوانان را از دیگر ویژگی این سند دانست و خاطر نشان کرد: در نقشه و سند استانی مهندسی فرهنگی توجه ویژه‌ای به اشتغال جوانان و حوزه اقتصادی از جمله اقتصاد کرانه‌ای شده است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر حل مشکلات معیشتی و اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را دیگر شاخص‌های این سند دانست و تصریح کرد: استان بوشهر در تنظیم نقشه و سند مهندسی فرهنگی نخستین استان در کشور بود که از این سند رونمایی شد.

امام جمعه بوشهر از اجرایی شدن نقشه و سند استانی مهندسی فرهنگی خبر داد و خاطر نشان کرد: این سند ضمن اینکه در اختیار عموم قرار می‌گیرد باید توجه به تامین اعتبارات برای عملیاتی شدن آن شود و با اجرایی شدن آن بسیاری از مشکلات جامعه برطرف می‌شود./ تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=100791

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.