• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام:

ایجاد استراحت‌گاه دائمی برای زائران عتبات در مرز مهران ضروری است

  • 28 تیر 1400 - 16:36
نماینده ولی‌فقیه در استان ایلام گفت: زوار اربعین بعد از ورود به مرز چون مکان مناسبی برای اسکان و استراحت ندارند می‌خواهند به سرعت از استان خارج شوند که ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی از تصادف شود ، بنابراین احداث استراحتگاه دائمی برای زوار ضروری است.


به گزارش افق جنوب، حجت‌الاسلام‌و المسلمین «اله‌نور کریمی‌تبار» در دیدار با دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی، اظهار کرد: آستان قدس رضوی در احداث استراحتگاه های بین راهی در مسیر اربعین کمک کند چرا که ایجاد این استراحتگاه‌ها می تواند در کاهش تصادفات و رفاه زوار بسیار موثر باشد.

وی گفت: زیرساخت‌های مهران در این سالها روند رو به رشدی داشته است ، زمانی بود که ما هیچ امکانات و تأسیساتی در مرز مهران نداشتیم والحمدالله مرز مهران در وضعیت مناسبی به سر می برد و هر چه رو به جلو می رویم انتظار زوار نیز بیشتر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: بخش عمده‌ای از پذیرایی در اربعین در عراق خود ایرانیان هستند که درعراق موکب هایی می زنند و پیشنهاد می کنیم که در عراق حضور ما کمتر باشد و بیشتر فعالیت های خود را در داخل کشور متمرکز کنیم

کریمی‌تبارادامه داد: ما در استان نیاز به سرمایه‌گذاری برای احداث ایستگاه‌ها و موکب‌های ثابت و دائمی برای پذیرایی از زوار انجام دهیم و با توجه به وضعیت کرونا بهترین فرصت برای ایجاد زیرساخت ها و سرمایه گذاری ها در مهران ایجاد شده است.

کریمی‌تبار با بیان اینکه مهران هم دروازه عتبات عالیات است و هم دروازه ی ورود میهمانان عراقی به کشور و زوار امام رضا (ع) خاطرنشان کرد: بسیاری از زوار به صورت پیاده برای زیارت امام رضا(ع) می‌آیند و ما زیرساختی برای خدمت رسانی به این زوار نداریم، آستان قدس می تواند در این خصوص زائرسراهایی در استان ایجاد کند و زوار عراقی امام رضا (ع)را پذیرایی نماید.

وی ادامه داد : در مسیرها و راه‌های استان تا مرز مهران استراحتگاه مناسبی برای رانندگان نداریم و با توجه به خستگی رانندگان ممکن است باعث ایجاد تصادفات شود و در برگشت زوار اربعین هم بعد از ورود به مرز چون مکان مناسبی برای اسکان و استراحت ندارند در نظر دارند به سرعت از استان خارج شوند که ممکن است باعث ایجاد تصادف شود و نیاز به استراحت گاه دائمی برای زوار احساس می‌شود .

سردار «فهیمی‌راد» دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی، اصلی ترین فعالیت های آستان قدس رضوی در اربعین را در مرز مهران دانست و گفت: ما علاوه بر زوار ایرانی از مرزهای شرقی در مرزهای پاکستان در میرجاوه و دوقارون در افغانستان زوار بسیاری برای اربعین داریم.

دبیر ستاد اربعین آستان قدس رضوی گفت: عمده فعالیت های آستان در ایلام و مهران است اگرچه ما در شلمچه و کرمانشاه هم موکب داریم و در راه آهن کرمانشاه هم موکب داریم و خدمات به زوار ارائه خواهیم داد.

فهیمی‌راد تصریح کرد: اگر راه باز شود برنامه ریزی خواهیم کرد و از راهنمایی ها و تجربیات جنابعالی در اربعین استفاده کنیم ، ما در عراق چه مرز باز شود یا نه ۲۰ موکب خواهیم داشت علاوه بر ۵ موکبی که از گذشته فعال است.

وی با بیان اینکه تلاش خواهیم کرد امسال نسبت به سنوات قبل بهتر و قوی‌تر وارد عمل شویم، گفت: آستان قدس می‌تواند در حوزه اشتغال، عمران و سرمایه گذاری استان در ایلام فعالیت داشته باشد./ ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=61777

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.