• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

تخصیص ۸۰ میلیارد تومان برای تجهیز امداد و نجات استان‌ها

  • 28 تیر 1402 - 18:39
رئیس سازمان امداد و نجات کشور با اشاره به تخصیص ۸۰ میلیارد تومان برای تجهیز پایگاه‌های امدادرسانی استان‌ها گفت: توسعه پایگاه‌های امداد جاده‌ای و تجهیز امدادرسانی دریایی استان بوشهر در سال جاری در اولویت است.


به گزارش افق جنوب، بابک محمودی در نشست با استاندار بوشهر با اشاره به ظرفیت‌های مهم صنعتی و هسته‌ای در استان بوشهر، اظهار داشت: این استان از توانمندی بالایی در عرصه‌های صنعتی برخوردار است که با توجه به استقرار نیروگاه تولید برق هسته‌ای کشور در بوشهر، تجهیز جمعیت هلال احمر استان بوشهر به تجهیزات مقابله با بحران هسته‌ای یک ضرورت است.

وی تأسیسات پارس جنوبی را یکی از دیگر از مراکز صنعتی استان بوشهر دانست و بیان کرد: استقرار تجهیزات امدادی پیشرفته و نوین جمعیت هلال احمر در بخش‌های مختلف در منطقه پارس جنوبی امر مهم و ضروری است.

برگزاری مانور منطقه‌ای امداد و نجات جمعیت هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به برگزاری مانور منطقه‌ای امداد و نجات جمعیت هلال احمر در نقاط مختلف، خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت استان بوشهر در بخش امدادرسانی مانور بعدی جمعیت هلال احمر مهرماه در استان بوشهر اجرا می‌شود.

محمودی با تأکید بر بهبود وضعیت انبارهای هلال احمر در استان و تقویت تجهیزات افزود: تقویت پایگاه دریایی امداد هلال احمر در استان بوشهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی طرح سالم‌سازی دریا را مورد اشاره قرار داد و افزود: برای طرح سالم‌سازی دریا امسال ۷۵ میلیارد تومان در امداد دریایی سواحل پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور اضافه کرد: علاوه بر آن برای کل کشور ۸۰ میلیارد تومان برای تجهیز پایگاه‌های امدادرسانی ساحلی و دریایی تخصیص یافته که توجه ویژه‌ای به بهبود وضعیت امداد دریایی استان بوشهر شده است.

تولید ۳۰۰۰ مگاوات برق هسته‌ای در بوشهر

استاندار بوشهر نیز توسعه زیرساخت‌های امدادرسانی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: بوشهر به‌عنوان مرکز تولید برق هسته‌ای در کشور شناخته شده که ایجاد امکانات امدادی در این بخش یک ضرورت است.

احمد محمدی‌زاده از ساخت ۲ نیروگاه هسته‌ای دیگر در بوشهر خبر داد و بیان کرد: با تکمیل ۲ طرح نیروگاه اتمی در بوشهر، تولید برق هسته‌ای از ۱۰۵۰ مگاوات کنونی به بیش از ۳ هزار مگاوات افزایش می‌یابد.

وی روند ساخت ۲ نیروگاه اتمی بوشهر را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: علاوه بر تأسیسات برق هسته‌ای در بوشهر، مرکز مهم صنعتی کشور به‌عنوان بزرگترین مرکز شیمیایی جهان در منطقه جنوب استان بوشهر مستقر است.

استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت ۲۱ واحد پتروشیمی در استان خاطرنشان کرد: ۱۸ واحد پتروشیمی دیگر در دست ساخت است.

محمدی‌زاده ظرفیت گردشگری ساحلی بوشهر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: سالانه ۱۰ میلیون گردشگر وارد استان بوشهر می‌شود که توسعه طرح‌های امدادرسانی در بخش‌های گردشگر دریایی، هسته‌ای و شیمیایی در استان بوشهر یک ضرورت است.

۴ میلیارد تومان اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی در هلال احمر جذب شد

مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر نیز با بیان اینکه در سال جاری از محل اعتبارات داخلی ۳ دستگاه خودرو امداد و نجات خریداری و به سه شهرستان واگذار شده است گفت: در سال جاری نصب جی پی اس روی خودروهای امداد و نجات و آغاز عملیات ۲ پایگاه امداد و نجات خیرساز انجام شده است.

احسان ایزدپناه با بیان اینکه سال گذشته ۹۰ درصد اعتبارات تملک دارایی های هلال احمر معادل ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت گفت: با پیگیری و تلاش همکاران، ۴ میلیارد تومان اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی در هلال احمر جذب شده است.

۱۲۰ خودرو آمبولانس ویژه هلال احمر در حال تجهیز است

رئیس سازمان امداد و نجات کشور هم در نشست شورای اداری هلال احمر استان بوشهر از تأمین نیاز امدادی استان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اهمیت خودروهای امدادی در انجام مأموریت‌های ذاتی هلال احمر، باید خودروهای امداد و نجات تخصصی را تأمین کنیم.

بابک محمودی بیان کرد: برای تقویت حوزه امداد و نجات هلال احمر نیازمند جوانان متعهد و متخصص در حوزه جوانان هلال احمر هستیم تا در کنار داوطلبان توانمند، مأموریت های امدادی به خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: ۱۲۰ دستگاه خودرو آمبولانس برای استفاده در هلال احمر وارد کشور شده و در حال تجهیز امکانات درمانی در آن هستیم.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور گفت: مردم هلال احمر را با امداد و نجات می‌شناسند لذا در این بخش وظیفه‌ سنگین داریم.

وی با اشاره به جایگاه استان بوشهر و اهمیت استراتژیک این استان برای کشور تصریح کرد: با توجه به ظرفیت های صنعتی استان بوشهر از جمله نیروگاه هسته‌ای و صنایع پارس جنوبی، تجهیز و ارتقا توانمندی امداد و نجات در این استان ضروری است.

رئیس سازمان امداد و نجات کشور در مورد درخواست متعدد تأمین بالگرد از سوی هلال احمر گفت: هلال احمر دارای بالگردهای امدادی است.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=124635
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.