• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

تنها راه برون‌رفت از بحران کرونا واکسیناسیون است

  • 15 شهریور 1400 - 15:44
فرماندار شهرستان دشتستان گفت: بحران کرونا همچنان پابرجاست و عادی انگاری خطرناک است و تنها راه برون‌رفت از وضعیت موجود کرونایی واکسیناسیون است.


به گزارش افق جنوب، فتح‌الله نوروزی در مراسم تقدیر از مدافعان جهادی سلامت مرکز موقت بستری بیماران کرونایی در برازجان اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا و در پیک‌های مختلف بیماری، تمام راه‌هایی که برای کمک به بیماران مفید بود طی شد و نتایج بسیار خوبی هم به دست آمد.

وی افزود: هم‌افزایی و پای کار بودن دستگاه‌های اجرایی و تلاش وصف‌ناپذیر مجموعه بهداشت و درمان شهرستان هم باعث گردید از پیک‌های مختلف بیماری عبور کنیم ولی باید در نظر داشته باشیم هنوز در وضعیت قرمز کرونایی هستیم و باید تمام پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

فرماندار شهرستان دشتستان تصریح کرد: در یک سال و نیم گذشته فشار مضاعفی بر کادر خدوم درمان وارد شده و این عزیزان خسته‌اند و باید رعایت حال این رزمندگان خط مقدم مقابله با کرونا هم بشود.

نوروزی بیان کرد: با پیگیری‌های مجدانه، امکانات خوبی به مجموعه بهداشت و درمان شهرستان اضافه شد و باید توجه داشته باشیم که از تجهیزات موجود استفاده بهینه کنیم.

وی از ادامه نظارت‌های کرونایی در شهرستان دشتستان خبر داد و گفت: نظارت بر دستگاه‌های اجرایی، اصناف، بازار و غیره کماکان با جدیت ادامه دارد و همه محدودیت‌ها از جمله محدودیت تردد انجام می‌شود.

رئیس ستاد مقابله با کرونا شهرستان دشتستان افزود: آموزشگاه‌های زبان و غیره نیز در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی تعطیل می‌شوند و تالارهای پذیرایی و باشگاه‌های ورزشی نیز تا پایان پیک پنجم تعطیل هستند.

نوروزی با تشکر از همراهی درمانگاه‌های خصوصی دشتستان در چند ماه اخیر ابراز کرد: مراکز درمانی بخش خصوصی و تامین اجتماعی و فرهنگیان و سپاه پاسداران و بسیج همراهی بسیار خوبی با مجموعه بهداشت و درمان در درمان بیماران کرونایی داشتند که جا دارد از همه آنها تشکر کنیم.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، وی خواستار افزایش پزشکان متخصص و مطب‌های خصوصی و نیروی انسانی در مراکز درمانی شد و افزود: پیگیری‌های خوبی داشته‌ایم و شبکه بهداشت و درمان نیز با جدیت این موضوع را دنبال کند.

فرماندار دشتستان برگزاری مراسماتی نظیر چهلم در شرایط فعلی را نامطلوب خواند و افزود: مراسمات تشییع جنازه باید با حداقل نفرات برگزار و دیگر مراسمات نیز لغو شود چون سلامت مردم بسیار مهم است.

نوروزی از فعال بودن ۱۹ مرکز واکسیناسیون در شهرستان خبر داد و گفت: تنها راه برون‌رفت از وضعیت موجود، تسریع در واکسیناسیون است که با اهتمام و همکاری هلال‌احمر و نیروی انتظامی شهرستان، یک مرکز دیگر واکسیناسیون دیگر نیز در شهر برازجان راه‌اندازی خواهد شد.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=73194

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.