• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

دبیرخانه دائمی رسانه مقاومت اسلامی بین‌الملل در استان بوشهر ایجاد می‌شود

  • 23 آبان 1401 - 17:18
امام جمعه بوشهر از موافقیت ایجاد دبیرخانه دائمی کتاب، رسانه و موزه مقاومت اسلامی بین‌الملل در این استان خبر داد و گفت: با تحقق این مهم هر سال ضمن معرفی نویسندگان و اصحاب رسانه در حوزه مقاومت جهان اسلام از آنان تجلیل می‌شود.


به گزارش افق جنوب، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری بعد از ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری همایش ملی حماسه زنان لرده علیه استعمار اظهار داشت: در این راستا کار مهم و بزرگی با همکاری همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی انجام شد که جای قدردانی دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر جایگاه فرهنگ در جامعه را مهم دانست و بیان کرد: اگر جامعه دچار ضعف فرهنگی باشد آن جامعه در همه عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، و علمی دچار چالش‌هایی می‌شود.

وی برکات و آثار فرهنگ در جامعه را مهم دانست و خاطر نشان کرد: استان بوشهر در عرصه‌های فرهنگی جامعه خوش درخشیده است که اتحاد و انسجام همه بخش‌ها و گروه‌ها، مردم و مسئولان نشان از جایگاه فرهنگی استان است.

امام جمعه بوشهر از احیا فرهنگ مقاومت در استان و نهادینه شدن آن در لایه‌های مختلف اجتماع خبر داد و تصریح کرد: استان بوشهر با داشتن بیش از پنج قرن تاریخ مقاومت در برابر استعمار جایگاه مهمی در جامعه اسلامی و فرهنگ مقاومت دارد.

صفایی بوشهری با اشاره به اینکه استان بوشهر پایتخت مقاومت معرفی شده است بیان کرد: در نشست‌های حوزه فرهنگ کتاب و کتابخوانی تقاضا شد با توجه به اینکه استان بوشهر پایتخت مقاومت معرفی شده برنامه کتابخوانی مقاومت در استان تعیین شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه این مهم مورد موافقت و پذیرش دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور قرار گرفت خاطر نشان کرد: در دیدار با مسئولان خط مقاومت بین‌المللی، تعیین استان بوشهر به‌عنوان مرکز کتابخانه مقاومت ایرانی اسلامی، منطقه و جهان اسلام مطرح شد.

بیشتر بخوانید
روایت امام جمعه بوشهر از حماسه زنان لرده در برابر قشون انگلیس

امام جمعه بوشهر ادامه داد: بر ایجاد دبیرخانه دائمی کتاب، رسانه و موزه مقاومت اسلامی موافقت شد که این دبیرخانه به‌زودی در استان بوشهر ایجاد می‌شود و بر اساس آن هر سال با همایش‌ها و برنامه‌های گوناگون ضمن معرفی نویسندگان و اصحاب رسانه در حوزه مقاومت جهان اسلام از آنان تجلیل می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=115621

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.