• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

درخواست نمایندگان پارلمان از الکاظمی برای توضیح درباره نقض حاکمیت عراق

  • 09 تیر 1400 - 9:47
جمعی از نمایندگان پارلمان عراق با جمع آوری امضاهایی خواستار حضور نخست وزیر این کشور در صحن پارلمان به منظور شفاف سازی درباره دو موضوع مهم امنیتی و انتخاباتی شدند.


به گزارش افق جنوب به نقل از موازین نیوز، نمایندگان پارلمان عراق امضاهایی جمع آوری کردند و طی آن خواستار حضور نخست وزیر این کشور در صحن مجلس عراق شدند.

نمایندگان پارلمان عراق خواستار حضور «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر این کشور در پارلمان درخصوص نقض حاکمیت عراق و اقدامات دولت درباره برگزاری انتخابات شدند.
در درخواستی که به امضای جمعی از نمایندگان مجلس عراق رسیده و تحویل ریاست پارلمان داده شد، خطاب به ریاست پارلمان آمده است: با استناد به احکام قانون اساسی و آیین‌نامه داخلی پارلمان خواهشمند است با مکاتبه و تعیین زمانی برای حضور نخست‌وزیر در صحن پارلمان برای بررسی موارد زیر موافقت فرمایید:

۱- اطلاع از اقدامات نخست‌وزیر به عنوان فرمانده کل نیروهای مسلح درباره نقض حاکمیت عراق از سوی نیروهای خارجی و تعرض چندین باره به اراضی عراق و اقلیم کردستان عراق.

۲-اطلاع از اقدامات و سازوکارهای اتخاذ شده دولت در خصوص برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام در تاریخ ۱۰/۱۰/۲۰۲۱٫

موضع گیری «علاوی» درباره حمله آمریکا به حشد شعبی عراق

«ایاد علاوی» رئیس ائتلاف الوطنیه به موضع گیری درباره حمله آمریکا به نیروهای حشد شعبی عراق پرداخت و گفت: عراق به عرصه تسویه حساب‌های بین المللی و منطقه‌ای تبدیل شده است.

وی افزود: دولت عراق توان توقف این کشمکش را ندارد.

علاوی خواستار به عمل آمدن تدابیری برای حفظ حاکمیت عراق و شوکت آن شد و افزود: باید قواعد درگیری تعیین، که نحوه فعالیت نیروهای خارجی موجود در عراق مشخص شود و به حاکمیت عراق احترام گذاشته شود.

توصیه های انتخاباتی برهم صالح و تاکید بر اعلام نتایج ۲۴ ساعت پس از برگزاری

«برهم صالح»، رئیس جمهوری عراق در دیدار با اعضای کمیساریای عالی انتخابات عراق توصیه‌هایی برای تضمین سلامت انتخابات پیش رو مطرح کرد.

برهم صالح خطاب به اعضای کمیساریای مذکور اظهار داشت: نتایج انتخابات طی ۲۴ ساعت پس از پایان رای‌گیری اعلام شود.

وی با بیان اینکه فرایند رای‌گیری و شمارش آراء و اعلام نتایج باید با پخش مستقیم از مراکز رای‌گیری باشد، گفت: فرایند شمارش هم باید به صورت الکترونیکی و هم دستی با حضور نمایندگان احزاب و مراقبان باشد و نسخه‌ای از نتایج انتخابات پس از مطابقت به نمایندگان احزاب و نامزدها تحویل داده شود.

رئیس جمهور عراق بیان کرد: علیه کارمندان مراکز انتخاباتی که شاهد تقلب و تخلف باشند، مجازات قانونی و مالی اعمال می‌شود و به دادگاه‌های مرتبط ارجاع داده می‌شوند.

یادآور می شود که انتخابات پارلمانی زودهنگام عراق قرار است در ۱۰ اکتبر آتی برگزار شود.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=57155

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.