• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

در حال خارج کردن آمریکایی‌ها از منطقه هستیم

  • 30 شهریور 1400 - 16:03
فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: امروز به پشتوانه نیروهای مسلح در حال خارج کردن آمریکایی‌ها از منطقه هستیم.

به گزار شافق جنوب، سردار یدالله کشاورز ظهر امروز به مناسبت هفته دفاع مقدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته دفاع مقدس یادآور رشادت ها و ایثارگری های مردان مرد و شیرزنان جمهوری اسلامی ایرن در عرصه مقاومت، جهاد و شهادت است. دفاع مقدس بلندترین و رساترین واژه‌ای است که امروز و در طول تاریخ به عنوان الگو و یک اثرگذاری مهم در جامعه از او می‌توان یاد کرد.

وی تصریح کرد: دفاع مقدس جلوه ویژه‌ای از اخلاق، انسان‌سازی و رشادت‌هایی بود که باید به نسل‌هایی که جنگ را ندیده‌اند گفته‌ شود.

فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر در خصوص راه‌اندازی این تیپ بیان کرد: در دوران دفاع مقدس در استان بوشهر یگان زمینی نبود و اعزام افراد به جبهه‌های جنگ از استان‌های هم‌جوار انجام می‌گرفت اما بعد از جنگ تحمیلی نیاز ایجاد این تیپ پیاده در استان احساس شد چرا که دیگر دفاع مانند زمان جنگ خاکریزی و خطی نیست بلکه موزاییکی است و هر کس باید در محدوده خود از سرزمینش محافظت کند.

کشاورز افزود: این تیپ در عمر ۱۱ ساله خود به توانمندی رسیده است که امروز ماموریت مهم دفاع از جنوب غرب کشور را به او واگذار کرده‌اند و این یک افتخاری بزرگ برای استان بوشهر است و ما اکنون توانسته‌ایم طوری گام برداریم که در حوزه نظامی، تجهیزاتی و آموزشی خواب راحت را از چشم بدخواهان نظام و مخلین بگیریم.

وی تصریح کرد: ما در حوزه صلاح و مهمات، قاچاق انسان، قرص‌های روانگردان، قاچاق دارو و مواد مخدر تاکنون کشفیات بزرگی داشته‌ایم.

فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر گفت: امروز در سطح تاکتیکی قادر به پاسخگویی هرگونه تهدید خارجی و داخلی هستیم و در مبارزه با بر هم زنندگان نظم و آسایش عمومی قدرتمندانه ایستاده‌ایم و برای آنها تعیین می‌کنیم که در کجاها حضور داشته باشند.

کشاورز با بیان اینکه امروز ما در منطقه اثرگذار هستیم، اضافه کرد: امروز به پشتوانه نیروهای مسلح در حال خارج کردن آمریکایی‌ها از منطقه هستیم.

وی خاطرنشان کرد: از جمله کشفیات مهم ما در ناحیه جنوب غرب کشور کشف سلاح و مهمات در خوزستان بوده که از مرز عراق وارد می‌شود. کشف ۵ هزار پرنده زینتی، ۸۰ هزار قرص و آمپول از دیگر اقدامات مبارزه با قاچاق است.

فرمانده تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر به اجرای سه مرحله کمک مومنانه اشاره کرد و افزود: سه مرحله کمک مومنانه در خرمشهر و آبادان به ارزش ۵۰۰ میلیون تومان اجرا شده است که شامل بسته‌های معیشتی، دارویی، تبلت دانش آموزی، وسایل سرمایشی و گرمایشی و آبرسانی با ۵ هزار تانکر در آبادان و خرمشهر است.

کشاورز خاطرنشان کرد: تیپ پیاده امام صادق(ع) استان بوشهر ۲۰۰ عنوان برنامه فرهنگی را در هفته دفاع مقدس برگزار خواهی کرد دیدار با خانواده شهدا، غبارویی گلزار شهدا از شاخص‌ترین برنامه‌های این هفته هستند./ ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=77299

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.