• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

دیدار خانواده شهید «جمال محمد شاهی» با فرزندشان پس از ۳۸ سال

  • 12 آبان 1400 - 11:35
خانواده شهید «جمال محمد شاهی» که هویتش به تازگی شناسایی شده است بر سر مزارش حضور یافتند. پیکر این شهید ۱۷ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۰ به عنوان شهید گمنام در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس تشییع و خاکسپاری شده بود.


به گزارش افق جنوب، سردار فضلی در این مراسم بیان کرد: خوشبختیم که در سالگرد شهادت و روز شناسایی هویت آقا جمال محمد شاهی رحمت الله علیه دعوت بشویم.اگر خون مطهر شهدا نبود ارمغانی برای نسل حاضر و آینده خودمان نداشتیم. خون این شهدا پایه نهال انقلاب اسلامی را مستحکم کرده‌ است. این شهید در عملیات والفجر۴ در منطقه عمومی بین بانه و مریوان در دشت شیلر به شهادت رسید. این عملیات حدود ۶ ماه آماده سازی و طراحی داشت. دره شیلر باید در این عملیات به تصرف نیروهای اسلام در می‌آمد. همه آحاد رزمندگان و مردم در این عملیات نقش دارند. در میانه عملیات والفجر ۲ تصمیم به اجرای این عملیات شد. من هم در کنار شهید علی رضاییان و تیمسار امیر بیگی برای آماده سازی این عملیات رفتیم. هرچه پیشروی می‌کردیم هوشیاری دشمن بیشتر می‌شد. عمده فرماندهان در این عملیات نقش داشتند. شهیدان صیاد شیرازی و آبشناسان، قاسم سلیمانی، کوسه‌چی، کاظمی، خرازی، همت و رستگار در این عملیات حضور داشتند. قرار بود در چهار مرحله عملیات انجام شود.

این فرمانده دوران دفاع مقدس یاد آور شد: مرحله اول و دوم با موفقیت انجام شد. ۴ آبان ۱۳۶۲ برای هماهنگی مرحله سوم به درجه جانبازی رسیدم. برادران رزمنده مصمم به ادامه عملیات بودند. در مرحله چهارم در رشته ارتفاعات ۱۹۰۰ و ۱۹۰۴ لشکر محمد رسول الله (ص) و شهید همت عملیات کردند. در بخش‌هایی موفق و در قسمتی با عدم‌الفتح مواجه شدیم. تعدادی از رزمندگان مانند شهید جمال محمد شاهی در این عملیات به شهادت رسیدند.

سردار فضلی گفت: برادران این شهید نقل می‌کردند که ما رفتیم و تفحص کردیم. شهادت برادرم محرض شده بود. در این نبرد سخت، عراقی‌ها ۱۲۷ گردان و ما ۱۳۱ گردان داشتیم و با دشمن جنگیدیم. اگر این شهدا نبودند اکنون چه دستاوردی داشتیم؟ آنها رفتند تا جزیره امن جمهوری اسلامی ایران، علی رغم دشمنی‌هایی که صورت می‌گیرد ایستاده باقی بماند.

وی ادامه داد: این جا یعنی موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به کانونی برای جهان اسلام تبدیل شده است. در آن زمان‌ها امکان آزمایش برای ما میسور نبود.دفن شهدا در این محل بی حکمت نیست./ ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=84436

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.