• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

راه‌اندازی بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی و هنری در استان بوشهر

  • 24 خرداد 1402 - 12:25
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر با اشاره به تولید محصولات مختلف صنایع دستی بر حمایت از آنان تأکید کرد و گفت: در این راستا بر اساس برنامه‌ریزی بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی و هنری در استان راه‌اندازی می‌شود.


به گزارش افق جنوب، اکبر پورات در نشست با صنعتگران، هنرمندان و فعالان صنایع دستی و هنری استان بوشهر به هفته صنایع دستی پرداخت و با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت‌های مهم استان تولید محصولات صنایع دستی است اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه تولیدات مختلف صنایع دستی در عرصه فرش و حصیری بافی، محصولات چوبی، دریایی، عبابافی، ساخت انواع شناور سنتی و دیگر تولیدات از جایگاه ممتاز برخوردار است.

وی از کسب افتخارات صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی و هنری در سطح ملی و بین‌المللی خبر داد و بیان کرد: در این راستا کسب ۲۰ نشان ملی و مرغوبیت و مهر جهانی از سوی صنایع دستی و هنرمندان استان بوشهر ثبت شده که نشان از جایگاه رفیع این حوزه در کشور است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر حمایت از صنعتگران و فعالان صنایع دستی و هنرمندان را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: در راستای حمایت از این عرصه و با برنامه‌ریزی انجام شده بازارچه و نمایشگاه دائمی صنایع دستی و هنری صنایع دستی در نقاط مختلف استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.

پورات حمایت مجموعه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر را مورد تأکید قرار داد و گفت: در این زمینه مرکز فروش محصولات صنایع دستی در منطقه پارس جنوبی و دیگر مجموعه‌های صنعتی استان ایجاد می‌شود.

وی پیگیری بیمه کارآفرین در عرصه صنایع دستی و سایر بخش‌ها را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات کم بهره بانکی به فعالان عرصه صنایع دستی در راستای حمایت از فعالان این حوزه عملیاتی شده است.

فعالیت صنایع دستی استان در ۸ رشته بومی

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر نیز با بیان اینکه فعالان صنایع دستی استان در ۸ رشته تولید محصولات بومی فعالیت می‌کنند گفت: حصیربافی، گلیم‌بافی، محصولات دریایی و ساحلی، عبابافی، نخ‌ریسی، لنج‌سازی، ساخت دمام از جمله تولیدات بومی صنایع دستی استان است و برای فعالان این حوزه پروانه کسب‌وکار صادر شده است.

خلیل رازه از افتتاح کارگاه و واحدهای تولیدی صنایع دستی در بوشهر و دشتی خبر داد و تصریح کرد: در این کارگاه‌ها افزون بر ۳٫۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی با اشاره به افتتاح نمایشگاه عرضه محصولات صنایع دستی تصریح کرد: نمایشگاه فروش و معرفی محصولات صنایع دستی استان در شهرهای بوشهر و جم با مشارکت نیروگاه اتمی بوشهر و مجتمع گاز پارس جنوبی افتتاح و راه‌‌اندازی می‌شود.

معاون صنایع دستی استان بوشهر به بیمه فعالان صنایع دستی پرداخت و با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با صندوق بازنشستگی روستایی و عشایری افزود: در این زمینه هنرمندان و فعالان صنایع دستی تحت پوشش این صندوق در می‌آیند.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=123540
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.