• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

راه‌اندازی ۲۱ مجتمع پتروشیمی در استان بوشهر/ ساخت شهرک‌های صنایع پایین‌دستی

  • 26 بهمن 1401 - 19:30
استاندار بوشهر با اشاره به فعالیت ۲۱ مجتمع پتروشیمی در استان گفت: در این راستا ایجاد شهرک‌های تخصصی طراحی شد و اکنون عملیات اجرایی سه شهرک تخصصی صنایع پایین‌دستی در استان بوشهر آغاز شد.


به گزارش افق جنوب، احمد محمدی‌زاده در نشست با فعالان صنعتی و تولیدی استان با بیان اینکه طرح‌های مهم اقتصادی در استان تسریع یافته است اظهار داشت: این استان در عرصه صنعت پتروشیمی در کشور جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به فعالیت و راه‌اندازی ۲۱ مجتمع پتروشیمی در استان بوشهر ابراز کرد: این صنایع ظرفیت مهمی در تولید انواع محصولات و صادرات در کشور دارند به‌گونه‌ای که عمده صادرات این محصولات از گمرک منطقه پارس جنوبی انجام می‌شود.

استاندار بوشهر درباره ساخت ۱۸ واحد پتروشیمی دیگر در استان بیان کرد: این صنایع بر اساس برنامه زمان‌بندی تکمیل و وارد مدار تولید و بهره‌برداری می‌شود.

محمدی‌زاده راجع به سفر دوم رئیس جمهور و هیئت دولت به استان بوشهر تصریح کرد: در این سفر طرح‌های مهم اقتصادی و صنعتی از جمله فاز ۱۴ پارس جنوبی با سرمایه‌گذاری ۷ میلیارد دلار افتتاح می‌شود.

وی از تصویب ایجاد شهرک‌های تخصصی پایین‌دستی پتروشیمی در استان بوشهر خبر داد و گفت: در این راستا ایجاد شهرک‌های تخصصی طراحی شد و اکنون عملیات اجرایی سه شهرک تخصصی پایین‌دستی در استان بوشهر آغاز شد.

استاندار بوشهر افزود: این سه شهرک در دشتستان، عسلویه و منطقه ویژه شمال استان بوشهر عملیات اجرایی آنها آغاز شده است و در سفر رئیس جمهور نیز ۲ شهرک تخصصی دیگر ویژه صنایع پایین‌دستی پتروشیمی در دیّر و دشتی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

محمدی‌زاده تکمیل زنجیره ارزشمند صنایع پایین‌دست را از اهداف مهم ساخت شهرک‌های تخصصی صنایع پایین‌دستی استان اعلام کرد.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=117701
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.