• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

رنگ‌بندی کرونایی شهرستان‌های استان مرکزی، مساوی ولی به نفع ویروس!

  • 05 تیر 1400 - 11:28
گرچه وضعیت کرونایی نیمی از شهرستان های استان مرکزی، نارنجی و نیمی زرد است، اما این تساوی به سمت کاهش شیوع نبوده و آنچه در حال رخ دادن است، حرکت به سمت افزایش شیوع این ویروس در استان مرکزی است.


به گزارش افق جنوب، مدتی است که مسئولان علوم پزشکی اراک، از نگرانی درخصوص شیوع پیک پنجم در این استان گزارش می دهند و متاسفانه با قرمز شدن وضعیت برخی شهرها در جنوب ایران از یک سو و صنعتی بودن استان مرکزی که تبادل نیروی کار و کالا بین این استان و دیگر استان ها را بدنبال دارد، نگرانی ها از افزایش آمار کرونایی ها در استان دوباره در حال اوج گرفتن است.

دکتر سید محمد جمالیان رئیس علوم پزشکی اراک در خصوص آخرین وضعیت اعلام شده شهرستان های استان مرکزی از سوی وزارت بهداشت، گفته است: در حال حاضر شهرستان های تفرش، خمین، دلیجان، ساوه، شازند و اراک در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های فراهان، کمیجان، محلات، زرندیه، خنداب و آشتیان در وضعیت زرد قرار دارند.

وی درخصوص گسترش شهرهای قرمز از جنوب به مرکز کشور هشدار داده و می افزاید: نواخته شدن زنگ خطر قرمز کرونایی برای منطقه ما به دور از انتظار نیست و با توجه به موقعیت جغرافیایی و صنعتی بودن استان جدی گرفتن این هشدار برای جلوگیری از رخداد وضعیت قرمز کرونایی ضروری و نیازمند تلاش و همکاری تمامی ارگانها و مردم است.

نمایان شدن واریانت‌های جدید ویروس کرونا و دلتاویروس در کشور، نگرانی متولیان بهداشت و درمان استان را بیشتر کرده و بی توجهی مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بویژه استفاده از ‌ماسک و رعایت فاصله اجتماعی این نگرانی را افزایش می دهد.

گرچه تزریق واکسن در حال انجام است، اما رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان مهمترین و بهترین عامل برای جلوگیری از ابتلا به کروناست بویژه اینکه به نظر می رسد نوع دلتا که اینروزها زیاد از آن سخن گفته می شود، از انواع پیشین خطرناک تر است و حتی کسانی که قبلا مبتلا شده اند یا حتی کسانی که واکسن زده اند نیز در برابر این نوع ویروس، ایمنی کامل ندارند.

جمالیان ۳۱ خرداد در این خصوص گفته بود: استان های جنوبی دچار بحران شده اند و چندین شهر به رنگ قرمز درآمده‌اند و دیر یا زود استان ما نیز دچار بحران خواهد شد. نیاز است تدبیرهای لازم اندیشیده شود و خود را آماده برخورد موج پنجم کنیم. از هفته گذشته میزان مراجعین سرپایی به مراکز درمانی در حال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک افزود: کشور روسیه با توجه به اینکه واکسن اسپوتنیک که یکی از واکسن های خوب با ایمنی بالا در جهان است را تزریق کرده بود، اکنون دچار اپیدمی جدیدی شده و این مسئله نشان دهنده میزان خطرناکی و سرعت انتشار این بیماری و غلبه بر واکسن دارد.

دانشگاه علوم پزشکی اراک تاکید کرده است که همه مردم حتی کسانی که پیش از این به کرونا مبتلا شده یا یک یا دو دز واکسن را دریافت کرده اند، با توجه به نوع جدید این ویروس، پروتکل های بهداشتی از جمله زدن ماسک و پرهیز از هرگونه دورهمی را به شدت رعایت کنند.

در حال حاضر بر اساس آخرین آمار اعلام شده از سوی علوم پزشکی اراک، آمار مبتلایان به این ویروس در استان مرکزی تاکنون به ۶۲۷۶۸ نفر و تعداد موارد فوت شده به ۲۱۶۲ نفر رسیده است./ ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=55946

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.