• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

روحانی:به دنبال جلوگیری از شیوع دوباره کرونا در دوماهه پایانی سال هستیم

  • 11 بهمن 1399 - 11:47
رئیس جمهور گفت: در ایام کرونا در بخش‌های تولیدات صنعتی و کشاورزی رشد داشتیم اما در بخش خدمات مانند گردشگری هنوز مشکلات فراوانی داریم.


به گزارش افق جنوب، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در پایان نشست ستاد ملی مقابله با کرونا طی سخنانی اظهار داشت: در آستانه دهه فجر و ورود امام خمینی به ایران هستیم. انقلاب اسلامی در تاریخ ما یک اتفاق بی نظیر است چراکه بعد از هزاران سال ملت ما رژیم پوسیده شاهی را از بین برد و یک حکومت مردم سالار دینی را به جای خود مستقر کرد.

وی با اشاره به همه گیری ویروس کرونا در کشور گفت: تقریبا یک سال از دوران سخت ویروس کرونا را سپری کردیم و دو ۱۰ روز دیگر به سالگرد ورود این ویروس به کشور می رسیم. بسیار سال سختی برای ما و برای همه دنیا بود. موضوع تنها سلامت مردم نبود و در کنار این ویروس کسب و کار مردم مطرح شد. در کنار این ویروس آموزش فرزندان ما نیز تحت تاثیر قرار گرفت و مشکلات زیادی را برای مردم ایران و تمام جهان ایجاد کرددر ایام کرونا در بخش‌های تولیدات صنعتی و کشاورزی رشد داشتیم اما در بخش خدمات مانند گردشگری هنوز مشکلات فراوانی داریم ؛ به دنبال جلوگیری از شیوع دوباره کرونا در دوماهه پایانی سال هستیم.

روحانی گفت: ما همین الان برای تهیه واکسن باید از پیچ های مختلف عبور کنیم در حالی که دنیا روابط بانکی معمولی دارد ولی ما مشکلات ویژه ای داریم اما در عین حال مردم همه به کمک هم آمدند تا این یک سال را در حد امکان به خوبی بگذرانیم و در مقایسه با سایر کشورها حتی با کشورهای پیشرفته در آمریکا و اروپا عملکردمان قابل مقایسه باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: در کسب و کار تصمیم جدی در روزهای اول گرفتیم که همه تولیدگران ما با پروتکل بهداشتی به کار خود ادامه دهیم که تصمیم درستی بود. در کارخانجات ما و بخش های تولیدی ابتلائات و مرگ و میر بسیاری کمی داشتیم.

وی گفت: در روزهای اولیه که در ستاد جمع می شدیم خیلی بحث بود که همه جا باید بسته شود و در دنیا نیز می گفتند که ایران بی محابا شرایط را مدیریت می کند در حالی که در مجموع ما در کسب و کار و بخش تولید صنعتی و کشاورزی وضع بدی نداشتیم حتی رشد داشتیم اما در بخش خدمات مشکلات جدی داریم. در بخش گردشگری و فعالیت های اجتماعی خسارات بزرگی به ما وارد شد. امیداریم که در این دو ماه کاری کنیم که موج چهارمی ایجاد نشود تا خدمات و گردشگری در عید امسال بتوانند کسری ها و مشکلات خود را جبران کنند.

روحانی افزود: از کادر درمانی که از روز اول برای این کار عظیم ایستادگی کرد و کسانی که نیازمندی های ما را در حوزه وسایل پزشکی و دارو ساختند یادآوری می کنیم و از آنها تقدیر می کنیم. ما همپای دنیا پیش آمدیم و اینطور نیست که بگوییم کسی وضعیت خوبی ندارد و تخت بیمارستانی برای او نداریم و همه در صحنه بودند و این کار بزرگ انجام گرفت.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنین در بخش آموزشی نیز ما از طریق سامانه های فضای مجازی اجازه ندادیم که آموزش تعطیل شود.

ادامه دارد…/ تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=21610

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.