• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

روحانی در نشست خبری: فشار حداکثری آمریکا را پشت سر گذاشته‌ایم

  • 27 بهمن 1398 - 16:38
رئیس‌جمهور در نشست خبری امروز گفت: شرایط ما در مجموع از سال گذشته سخت‌تر است ولی همه شاخص‌های ما از لحاظ اجتماعی، امنیتی و اقتصادی به ما نشان می‌دهد که موضوع فشار حداکثری آمریکا را پشت سر گذاشتیه‌ایم.

به گزارش افق جنوب، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در نشست خبری طی سخنانی با تبریک ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، اظهار داشت: از ملت ایران بابت حضور پرشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن در چهل و یکمین سال پیروز انقلاب اسلامی تشکر می‌کنم.

وی افزود: سالی که گذشت که رو به پایان نیز هست، مانند سال ۹۷، سال پر ماجرایی برای مردم ایران بود؛ از آغاز سال که با سیل در ۲۵ استان کشور مواجه بودیم و حادثه بی‌سابقه‌ای در تاریخ ایران رخ داد و بعد هم حوادث طبیعی دیگری که در ماه‌های گذشته رح داد. شهادت ناجوانمردانه سردار بزرگ‌مان، سردار سلیمانی که برای همه مردم ما یک واقعه بسیار سخت و غیرقابل تحمل بود، نشان داد مردم راهی که انتخاب کرده‌اند را به درستی ادامه می‌دهند، همچنین حوادث دیگری مانند هواپیمای اوکراینی رخ داده که موجب تأثر مردم ایران شد؛ همچنین حادثه کرمان نیز که عده‌ای از هم‌وطنان ما جان خود را از دست دادند.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: مردم ما در برابر همه حوادث سخت، در طول سال ۹۸ تا امروز و همچنین در سال ۹۷، ایستادگی و مقاومت بی‌نظیری را در برابر فشارهای خارجی از خود بروز دادند و ما علیرغم اینکه بدخواهوان می‌خواستند امسال با شرایط غیرقابل تحمل مواجه شویم، مشکلات ما امسال کمتر از سال گذشته است، علیرغم اینکه شرایط ما در مجموع از سال گذشته سخت‌تر است ولی همه شاخص‌های ما از لحاظ اجتماعی، امنیتی و اقتصادی به ما نشان می‌دهد که موضوع فشار حداکثری آمریکا را پشت سر گذاشتیه‌ایم و آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که مسیری که انتخاب کرده بودند غلط بوده و نسبت به ملت ایران تاثیرگذار نخواهد بود؛ البته این تحریم‌ها مشکلاتی برای مردم به وجود می‌آورد ولی اینها ثمری برای دشمنان ما نخواهد داشت و و آنچه فکر می‌کنند با فشار حداکثری می‌توانند ما را در حال ضعف به میز مذاکره بکشانند و آمریکایی‌ها می‌خواهند با فشار حداکثری و در حالی که مردم در حال استیصال هستند، دولت با ضعف در میز مذاکره حاضر شود، این امکان‌ناپذیر است و ما حق‌مان را با صراحت در دنیا اعلام کرده‌ایم ولی هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نخواهیم رفت. /تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=9060

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.