• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

قدردانی سرلشکر سلامی از نیروی دریایی سپاه در تقابل با ناوگان آمریکایی/ نفت‌کش ساتیس آزاد شد

  • 19 آبان 1400 - 19:44
فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تمجید از حماسه‌سازان نیروی دریایی سپاه در مواجهه با ناوگان جنگی ارتش تروریست آمریکا در دریای عمان تأکیدکرد: رفتار شما حرفه‌ای بود و با تسلط و هوشیاری خود نشان دادید ابهت دشمن پوشالی است وتنها جنبه هندسی دارد.


به نقل از روابط عمومی سپاه، در پی اقدام به‌موقع و مقتدرانه دریادلان جان‌برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در شکست عملیات ارتش تروریستی آمریکا برای حمایت از سرقت نفت ایران در دریای عمان صبح امروز (چهارشنبه) حماسه‌سازان این رخداد باشکوه و تاریخی، همراه با سردار دریادار پاسدار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه و جمعی دیگر از فرماندهان و مسئولین این نیرو با حضور در ستاد فرماندهی‌کل سپاه با سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه دیدار کردند و از آنان تجلیل به‌عمل آمد.

سرلشکر سلامی در این دیدار با اشاره به ماندگاری این نبرد افتخارآمیز در تاریخ اسلام گفت: شما با خلق این حماسه بزرگ زبان ما و ملت ایران را برای تحقیر هیمنه خودساخته امپراطوری درحال زوال و احتضار رژیم تروریستی آمریکا گشوده‌تر و قوی‌تر کردید و توانستید زیبایی غلبه فئه قلیل بر فئه کثیر را در متن و بطن یک واقعه کم‌نظیر ترسیم کنید.

وی افزود: این پیروزی بزرگ هرچند به‌لحاظ جغرافیا و وسعت مکان بسیار محدود و کوچک بود، اما از نظرگاه شعاع تحقیر دشمن، بسیار گسترده عمل کرد.

فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه شخصیت کشورها و ملت‌ها به رخدادها و ایام خاص تاریخی آنها شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: تاریخ اسلام را یوم‌الله‌ها ساخته‌اند؛ میلاد و هجرت پیامبر(ص)، عید سعید قربان، نبردهای بدر، حنین، خیبر، احد و جنگ‌های امام حسن مجتبی(ع) با سپاه شام و به‌ویژه عمیق‌ترین رویداد تاریخ بشر عاشورای ۶۱ هجری که توصیف‌کننده اسلام و امت اسلامی است، نشان می‌دهد اسلام میدان نبردی جز مصاف با مستکبران و ظالمان ندارد، هرچند همواره مسلمانان نسبت به مستکبران در عده و عُده حداقلی بوده‌اند، اما با سلاح جهاد و شهادت بسیاری از قدرت‌ها را تسلیم و مقهور عظمت خود ساخته‌اند.

سرلشکر سلامی تصریح کرد: تاریخ انقلاب اسلامی را هم مانند تاریخ اسلام با یوم‌الله‌ها ساخته‌اند و یوم‌الله ۱۷ ربیع که از این پس حماسه دریادلان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مواجهه با آمریکایی‌ها بر پیشانی آن می‌درخشد، در امتداد ۱۵ خرداد، ۱۳ آبان، ۹ دی، سوم‌خرداد، ۲۲ بهمن و… از یوم‌الله‌های فراموش‌ناشدنی و افتخارآمیز این سرزمین به‌شمار خواهد رفت.

فرمانده‌کل سپاه با تأکید بر اینکه یوم الله ۱۷ ربیع، شخصیت و هویت ایران عزیز را می‌سازد، یادآور شد: روز دستگیری تفنگداران متجاوز آمریکایی، روز توقیف کشتی و دستگیری تفنگداران متجاوز انگلیسی، روز انهدام پهپاد پیشرفته جاسوسی و راهبردی گلوبال‌هاوک آمریکا هم در زمره یوم‌الله‌ها و رخدادهای تراز بین‌المللی قرار دارد، که در سایه الطاف الهی رقم خورد و در تاریخ افتخارات ایران اسلامی جاودانه خواهد ماند.

سرلشکر سلامی برخی اتفاقات و رویدادهای بزرگتر را که در زمان مقتضی بیان و رسانه‌ای خواهد شد از دیگر یوم‌الله‌ها و رخدادهای افتخارآمیز، غرورآفرین و تاریخ‌ساز برای ملت ایران دانست و تصریح کرد: در ماجرای اخیر و در صحنه شکوهمند اقدام جان‌برکفان شجاع نیروی دریایی سپاه در تصرف کشتی حامل نفت سرقت‌شده ایران پیش‌بینی دخالت آمریکایی‌ها را کرده بودیم، لذا با سناریو و آمادگی‌های لازم وارد ماجرا شدیم.

وی آرامش روحی و روانی، اعتماد به نفس و توکل فوق‌العاده بزرگ‌مردان نیروی دریایی سپاه برابر آمریکایی‌ها را معنادار و حائز اهمیت و درخور بررسی و تحلیل توصیف کرد و گفت: حجم و شاکله فیزیکی تجهیزات و سازوبرگ‌های دشمن هرچند برابر تجهیزات ما بسیار بزرگ به‌نظر می‌رسید، اما این بزرگی صرفاً جنبه هندسی دارد و در این نابرابری‌ها این عنصر ایمان و اراده است که سرنوشت‌ساز می‌باشد و جهانیان دیدند که چنین هم شد و دریادلان سپاه و فرزندان ملت ایران با آرامش و سکینه قلبی و رفتار حرفه‌ای و منطقی و به‌دور از هرگونه احساس و هیجان چگونه زیبایی عظمت و شکوه و قدرت ایمان را به قوای دشمن که درون ناوهای جنگی خود هراسان موضع گرفته بودند، دیکته کردند.

فرمانده‌کل سپاه کیفیت و آرایش نیروهای سپاه و آمریکایی‌ها در این مواجهه دریایی را گزاره‌ای دانست که دنیا آن را به‌خوبی درک کرده و با تجزیه و تحلیل آن بیش از پیش به قدرت پاسداران انقلاب پی برده است.

سرلشکر سلامی اضافه کرد: من از رفتار حرفه‌ای شما تشکر می‌کنم که به‌دور از احساسات برابر دشمن، آرایش مناسب، مطمئن و هوشیارانه گرفتید و با تسلط و تفوق روحی به آنها فهماندید که آماده هرگونه واکنشی هستید.

وی عمل رزمندگان حماسه‌ساز دریایی سپاه را که هرگونه واکنش تند را از دشمن سلب و آمریکایی‌ها را وادار به عقب‌نشینی و ترک صحنه کرد قابل تحسین قلمداد و تأکید کرد: این رفتار که منجر به تصرف و همراه‌سازی کشتی نفتکش در مسیر آب‌های ساحلی ایران شد، یک جنگ تمیز، بسیار موفق و به‌موقع بود که تجزیه و تحلیل آن ورزیدگی، مهارت و تمرکز بالا و اقتدار بالای نیروها را برجسته می‌سازد.

فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها در این ماجرا ذره‌ای توفیق برای خود قائل بودند فیلم آن را منتشر می‌کردند، افزود: معتقدم این کار الهی بود و این پیام را یادآوری کرد که مردم ایران نمی‌توانند شکست‌پذیر باشند.

سرلشکر سلامی در پایان با تجلیل و سپاس از رشادت، شجاعت، اقتدار و افتخارآفرینی دریادلان نیروی دریایی سپاه و تبریک این دستاورد بزرگ به رهبر عظیم الشأن انقلاب اسلامی (مدّ ظلّه العالی)، ملت رشید و انقلابی ایران و آحاد پاسداران انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح کشور تأکید کرد: ما باید خیلی قدرتمند باشیم؛ تصمیمات و اراده‌ها مهم و راهگشا هستند؛ ایمان نیروها را باید قدر بدانیم و بایستی تمامی همت و تلاش خود برای حفظ خویشتن‌داری و صلابت در مواجهه با حوادث بزرگ را به‌اذن الله به‌کار گیریم.

گفتنی است؛ نفتکش توقیف‌شده ساتیس پس از تخلیه نفت جمهوری اسلامی ایران، در بندرعباس، با حکم قضایی آزاد شد./ تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=86089

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.