• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

مختصات “نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری کشور” چیست؟

  • 19 تیر 1400 - 19:46
رئیس و عضو هیئت مدیره نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری کشور گفت: با حضور دانشجویان خارجی در شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی کوچک، امکان صادرات محصولات دانش‌بنیان با کمترین هزینه فراهم می‌شود.


به گزارش افق جنوب، دکتر محمدامین قلمبر؛ رئیس و عضو هیئت مدیره مرکز نوآوری بین‌المللی “یاس”  درباره این مرکز که قرار است به عنوان نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری کشور افتتاح شود، اظهار کرد: این مرکز نوآوری زیرمجموعه دانشگاه اهل بیت (ع) است و این دانشگاه هم از ۱۵ کشور مختلف جهان، دانشجو پذیرش می‌کند و همین حضور دانشجویان در مرکز نوآوری باعث می‌شود عنوان بین‌المللی به خود بگیرد.

رئیس و عضو هیئت مدیره نخستین مرکز بین‌المللی نوآوری کشور درباره مزایای راه‌اندازی این مرکز گفت: با حضور دانشجویان خارجی در شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی کوچک، امکان صادرات محصولات دانش‌بنیان با کمترین هزینه فراهم می‌شود.

وی در مورد ایده شکل‌گیری این مرکز گفت: سالها یک خلا بین دانشجویان خارجی که در ایران بورس شده بودند، وجود داشت و این دانشجویان به ایران می‌آمدند و بعد از فارغ‌التحصیلی به کشور خودشان می‌رفتند و به مشاغل غیرمرتبط روی می‌آوردند، ارتباطشان با کشور و هزینه‌هایی که ما برای آنها می‌کردیم نیز از بین می‌رفت.

قلمبر ادامه داد: بنابراین تصمیم گرفتیم این مرکز راه‌اندازی شود تا دانشجویان در کنار تحصیل، اقدام به مهارت‌آموزی در شرکت‌ها و استارتاپ‌های مستقر در این مرکز کنند و در کنار آن، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی بتوانند به بازار کشورهای همسایه هم ورود کرده و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی داشته باشند.

وی ادامه داد: شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌های کوچک، توان حضور بین‌المللی در کشور‌های دیگر را ندارند اما با وجود دانشجویان خارجی در این شرکت‌ها، امکان مراودات و تعاملات اقتصادی بین‌المللی با کمترین هزینه فراهم می‌شود.

رئیس مرکز نوآوری یاس خاطرنشان کرد: دانشجویان خارجی دانشگاه اهل بیت بعد از مهارت‌آموزی در مرکز نوآوری، سفیران ما در کشورهای خودشان می‌شوند و جدای از توسعه اقتصادی شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپی، فرآیند صادرات محصولات دانش‌بنیان را هم تسهیل خواهند کرد.

وی در مورد همکاری‌های مشترک این مرکز با نهادهای دیگر گفت: ما جدای از اخذ مجوز‌های لازم و همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به دنبال امضای تفاهم‌نامه با صندوق‌های سرمایه‌گذاری خطرپذیر و سایر مراکز نوآوری هستیم؛ ما رقیب دیگر مراکز نوآوری نیستیم و تلاش داریم به عنوان مکمل، امکان فعالیت‌های بین‌المللی را برای شرکت‌های مستقر در آنها فراهم کنیم. /تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=59793

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.