• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

مدیرعامل آب منطقه‌ای گلستان خبرداد موافقت با انجام مطالعات برداشت آب از دریا در گلستان

  • 05 تیر 1400 - 11:35
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از استقبال سازمان برنامه و بودجه از انجام مطالعات طرح برداشت آب از دریا برای شرب و صنعت و کشاورزی در گلستان خبرداد.


به گزارش افق جنوب، سیدمحسن حسینی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان اظهار کرد: برای مطالعات و طراحی‌های لازم در این خصوص نیازمند ۹ میلیارد تومان اعتبار هستیم. ظرف یک تا دو سال آینده می‌توانیم وارد فاز اجرایی شویم.

وی با اشاره به تقاضای ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون مترمکعب آب دریا، گفت: تقاضای شیرین سازی برای تأمین نیازهای شرب و سایر مصارف انجام شده که در مراحل نهایی صدور مجوز است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان بیان کرد: صدور مجوز نهایی شیرین سازی نیاز به موافقت سازمان محیط زیست دارد که البته محیط زیست بخش زیادی از مجوزهای آن را صادر کرده است، ضمن اینکه از ۲ میلیارد و ۲۰ میلیون مترمکعب، حدود ۶۰۰ میلیون مترمکعب آن مصرف خواهد شد و مابقی به دریا بر می‌گردد.

حسینی خاطرنشان کرد: در بخش روش‌های برداشت آب دریا، یکی از روش‌ها نصب تأسیسات در داخل دریا در فاصله و عمق مناسب است که برای شرب از این روش استفاده می‌شود. روش دوم هم احداث کانال از دریا به داخل استان مانند کانال مجتمع میگوی کنونی، البته با طول و عرض بیشتر است.

وی تصریح کرد: نیاز شیرین سازی در بخش شرب، صنعت، آبزی‌پروری، صنایع پیش‌بینی شده در منطقه آزاد اینچه‌برون، پرورش گیاهان شور پسند در شمال غرب استان و همچنین تقاضای بخش خصوصی برای شیرین احصا شده است.

حسینی بیان کرد: در جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور برگزار شد، دکتر نوبخت با استقبال از این طرح، دستورات لازم برای تامین اعتبار مطالعاتی طرح فوق را صادر کردند./ ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=55949

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.