• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

مراسم یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان دشتستان+تصاویر اختصاصی

  • 31 فروردین 1401 - 4:52
مراسم یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان دشتستان برگزار شد‌.

افق جنوب-سبحان باباعلی: به گزارش افق جنوب؛ مراسم یادواره شهدای فرهنگی و دانش آموز شهرستان دشتستان در کانون امام خمینی(ره) برازجان با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح امام جمعه برازجان به میزبانی آموزشگاه محمد رسول الله(ص) برازجان و به همت معاونت پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، بسیج فرهنگیان، کنگره شهدای فرهنگی و دانش آموز استان بوشهر و سازمان بسیج دانش آموزی برگزار گردید.
در این مراسم، از شهدای فرهنگی محمد نوربخش، عبدالرضا حکیمی، محمد رضایی، علی کرم رستگار، محمود نجفی برازجانی، سید ابراهیم سیاسی نژاد، فرج الله جمشیدی، عبدالمجید دانش پژوه، یاسین ابناءرودحله، ابراهیم اسدی، قاسم مزیری فرد، حسینعلی خسروانجم، علیکرم صداقت، ابراهیم قهرمانی، سید مهدی محمدی، محمد مهدی یزدانپناه و محمد جواد فخری یاد شد.

امام جمعه دشتستان حجت الاسلام والمسلمین حسن مصلح با تسلیت سالروز ضربت خوردن امیر مومنان علی (ع) اظهار کرد: یاد و خاطره ی همه شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را گرامی می داریم. از مدیریت محترم آموزش و پرورش و بسیج فرهنگیان و بسیج دانش آموزشی و آموزشگاه حضرت مقام محمدرسول الله (ص) بابت برگزاری این بزرگداشت و یادواره شهدا تشکر میکنم و ان‌شاالله که این یادواره ها یاد دادن تذکر به ما بابت درس آموزی از شهدا، درس جهاد، درس ایثار و فداکاری در راه خدا باشد. در طول‌ ۸ سال جنگ تحمیلی ایران ۴۷۶۹ مورد از طریق دشمنان متجاوز مورد حمله هوایی و زمینی و دریایی قرار گرفت و حتی یک مورد آن توسط سازمان و کشورها محکوم نشد و در میان ۷۲۰۰۰ اسیر جنگی در برابر ایران در طول ۸ سال دفاع مقدس ۱۴۰۰۰ اسیر عراقی از ۱۵ کشور وجود داشت که طول جنگ از عراق حمایت می کردند.

مصلح افزود: حدود ۴۴۵ شرکت عربی و اروپایی ماشین جنگی تجهیزات و بمب های شیمیایی برای صدام تولید می کردند. حدود ۵۳ کشور جهان که نوعان به زبان بودند در طول جنگ از صدام حمایت مالی ، تسلیحاتی ، تبلیغاتی و نظامی میکردند و در مقابل امثال سردار سلیمانی تحت نظر ولایت فقیه و…  ۸ سال جنگ را مدیریت کردند که در پایان جنگ حتی یک وجب از خاک ایران در اختیار دشمنان قرار نگرفت و این در حالی بود که در طول ۴ قرن کشور ایران ۲۶ بار مورد حمله نظامی قرار گرفت و در نهایت یک میلیون کیلومتر مربع از خاک ایران از دست رفت.

امام جمعه برازجان در پایان با تاکید بر اینکه شهیدان زنده اند لکن دیگران قدرت درک آن را ندارند، اذعان داشت: نکات بسیاری درباره شهدا وجود دارد که قسمتی از آن شامل این است که برای شهید شدن عذاب قبر وجود ندارد، شهید آرزوی بازگشت به دنیا و شهادت مجدد میکند، خون با ارزش ترین دارایی ایستگاه خداست، گناهان شهید به مجرد شهادت آمرزیده میشود، شهید با لباس خود دفن میشود و غسل و کفن ندارد، شهید جایگاه خود را در بهشت مشاهده میکند، شهید از وحشت در روز قیامت در امان است، شهید ۷ نفر از بستگان خود را شفاعت میکند، شهید اولین کسی هست که وارد بهشت میشود و شهید درد کشته شدن را احساس نمیکند.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=104411

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.