• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

مشاور امنیت ملی عراق: نیروهای قسد توانایی کنترل زندان‌های داعشی‌ها را ندارند

  • 18 بهمن 1400 - 11:18
مشاور امنیت ملی عراق اعلام کرد این کشور اطلاعاتی را از لبنان درباره ورود گروهی از داعشی‌ها به عراق دریافت کرد که در هدف قرار دادن و هلاکت تروریست‌ها نقش داشت.


به گزارش افق جنوب به نقل از شبکه خبری المیادین، قاسم الاعرجی، مشاور امنیت ملی عراق گفت: ما اطلاعاتی را از لبنان درباره وجود گروه وابسته به داعش در این کشور که در حال رسیدن به عراق بودند، دریافت کردیم. بعداً مشخص شد که این گروه وارد عراق شده‌اند. ما حمله هوایی را به تجمع تروریست‌ها در دیالی انجام دادیم. برخی از این تروریست‌هایی که در این حملات کشته شدند، لبنانی بودند.

اخیرا مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق اعلام کرد، دستگاه امنیت ملی توانست محل گروه تروریستی که جنایت منطقه العظیم را انجام دادند، مشخص کرده و این گروه را به طور کامل به هلاکت برساند. برخی از کشته‌شدگان در این عملیات لبنانی بودند.

قاسم الاعرجی همچنین در اظهارات خود اعلام کرد: نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) قدرت لازم را برای کنترل زندان‌هایی که تروریست‌ها در آنجا بازداشت هستند، ندارند. تروریست‌هایی از بیش از ۵۰ تا ۷۰ کشور در زندان حسکه در سوریه هستند. عراق از کشورهایشان خواسته بود که آن‌ها را خارج کرده و محاکمه کنند چرا که خطری علیه کشور ما هستند اما این کشورها به خاطر نگرانی درباره امنیت خود این درخواست را قبول نکردند.

الاعرجی گفت: اردوگاه الهول در شمال سوریه تهدید واقعی برای عراق است. بغداد میزبان ۴۵۰ خانواده از اردوگاه الهول است و با نظارت سازمان ملل درحال کمک به این آوارگان است.

وی تاکید کرد: رهبرانی از داعش در زندان‌های حسکه و الصناعه و دیگر زندان‌ها هستند و تعدادشان ۱۰ هزار تن است اما خانواده‌هایشان و برخی از اعضای این گروه در اردوگاه الهول هستند. زنان داعشی نیز که در این اردوگاه هستند میزان جرم و جنایتشان کمتر از تروریست‌ها نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=98111

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.