• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024
در گفتگو با هندبالیست دشتستانی:

مصباحی: ورزشکاران کم توقع ترین قشر جامعه هستند که بیشترین سهم در دیده شدن یک کشور را دارند

  • 08 آذر 1400 - 20:48
افق جنوب-مریم کفاش: باتوجه به اینکه ورزش پایه اصلی سلامت روح و جسم است بنده نیز از زمان طفولیت ورزش را شروع کردم ورزشی که...

افق جنوب-مریم کفاش: ورزش هندبال ورزشی گروهی، سریع و دارای برخوردهای بدنی فراوان است. هادی مصباحی یکی از هندبالیست های خوب و از فعالان ورزشی با اخلاق دشتستان میباشد که برادران وی نیز در زمینه ورزش فعالیت دارند. هادی مصباحی متولد ۱۳۵۴ در شهر برازجان میباشد.

۱-با سلام و خسته نباشید، لطفا خودتان را معرفی نمایید.
_با عرض سلام خدمت مردم دوست داشتنی ورزشکار و ورزش دوست شهرم هادی مصباحی ساکن و متولد برازجان هستم.

۲-شما درکدام یک از رشته های ورزش حضور داشته اید؟
_باتوجه به اینکه ورزش پایه اصلی سلامت روح و جسم است بنده نیز از زمان طفولیت ورزش را شروع کردم ورزشی که به صورت حرفه‌ای در آن فعالیت داشتم هندبال سالنی و ساحلی بوده است.

۳-عناوین و افتخارات شما آقای مصباحی؟
_افتخار این را دارم که سال های متمادی برای هندبال شهر استان و کشورم فعالیت داشته باشم که شامل قهرمانی در سطح استان کشور و مسابقات قهرمانی جهان در کشور عمان و اسپانیا می باشد.

۴-در واقع وقتی روح ورزش در محلات شهر و کشور طین اندازه شود تا اندازه زیادی نابسامانی ها را از جوانان به دور نگه میدارد و این مهم موجب آرامش بیشتر اجتماع میشود و در کنار آن برافراشته شدن پرچم کشور عزیزمان ایران را دربردارد که برای جوانان این مرز و بوم اولویت است.

۵-چه مدت است که ورزش میکنید؟
_بنده با توجه به اینکه در یک خانواده ورزشی به دنیا آمده اند و هر دو برادر بزرگتر بنده از فعالان ورزش هندبال بوده اند از۷سالگی ورزش را شروع کردم.

۶-مشوقان شما برای ورود به عرصه ورزش چه کسانی بوده اند؟
_همانطور که اشاره کردم برادرانم حاج رضا و مهدی مصباحی و پیشکسوتان این عرصه آقایان ناصر راستی مشوقان بنده برای حضور در رشته هندبال بودند.

۷-وضعیت ورزش دشتستان بخصوص در زمینه قهرمانی چگونه است؟
_مثلث اصلی قهرمانی و قهرمان پروری شامل نیروی انسانی، منابع مالی و سخت افزارهای هر رشته می باشد که در این مثلث بیشترین قدرت در شهر شامل نیروهای انسانی می باشد، سخت افزارهای ورزشی رتبه دوم و منابع مالی رتبه سوم را دارد و در صورت تزریق پول مناسب به هر رشته می تواند قهرمانی های بیشتری را دربر بگیرد و ناگفته نماند از زمان حضور علی محمد و کمارج به ریاست اداره ورزش جوانان شاهد حمایت های بیش از پیش ایشان از تمام رشته های ورزشی بوده‌ایم که این امر رشد و توسعه ورزش شهرمان را در بر داشته است.

۸-پتانسیل جوانان این شهرستان برای هندبال چگونه است؟
_فوتبال رشته اصلی و پرطرفدارترین رشته ورزشی هر شهر از کشورمان است و در کنار آن هر شهر از کشورمان در یک رشته ورزشی به صورت تخصصی فعالیت دارد که شهر ما نیز در رشته هندبال صاحب یک نبوغ ذاتی است که مقام های کسب شده و معرفی بیشترین ملی پوش بر پرچم کشورمان گواه این امر است.

۹-هدف شما از ورزش چیست؟
_قاعدتاً ورزش سهمیه بسزایی در سلامت جوانان دارد و بنده نیز به عنوان عضو کوچکی از ورزش پیشنهاد می کنم جوانان ما ورزش منظم را در دستور کار خود قرار دهند و از مربیان با دانش کمک بگیرند.

۱۰-چه پیشنهادی برای زندگی و بدن سالم تر به جوانان دارید؟
_شادابی و جسم و روح سالم را به وضوح در یک جوان ورزشکار می‌بینیم و آنها از هم سن و سال های خود طراوت بیشتری دارند.

۱۱-نظر شما درمورد حجاب دختران ایرانی در مسابقات و تمرینات چیست؟
_دختران کشور ما با وجود حجاب اجباری کارهای بزرگی را انجام داده‌اند که این حجاب طبق رسومات مذهبی کشور ما است و ما نیز تابع آن هستیم.

۱۲-در خواست شما به عنوان یک ورزشکار موفق از مسئولین چیست؟
_ورزشکاران کم توقع ترین قشر جامعه هستند که بیشترین سهم در دیده شدن یک کشور را دارند و از مسئولین عزیز فراهم کردن بستر ورزش برای جوانان را دارم.

۱۳-ما چند کلمه میگوییم شما اولین چیزی که به ذهنتان میرسد را بگویید؟
ورزش= سلامت
ورزشکار تعصب
هندبال= زندگی
مسابقه= هیجان
برنده= دوست داشتن
داور= فقط خدا
مربی=پیشرفت

۱۴-کلام آخر؟
همیشه کلام آخر درد و دل ورزشکاران از مسئولین است ولی بنده نگاهی متفاوت دارم و دوست دارم از اینجا دست زحمتکشان این عرصه را به گرمی بفشارم و معتقدم ریاست محترم اداره ورزش و جوانان شهر جناب علی محمد کمارج ورزش را به مسیر درست آورده و هدایتی بی نقص دارند و استفاده از نخبگان ورزشی را در دستور کار خود قرار داده اند و امیدوارم با ادامه همین مسیر به اعتلای بیشتر ورزش کمک شایانی کند.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=88520

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.