• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

منتخب مردم به فکر تشکیل دولت اسلامی باشد

  • 17 خرداد 1400 - 16:18
انتخابات ریاست جمهوری مهمترین اتفاق سیاسی کشور است که شروع جدیدی از یک تفکر برای مدیریت کشور محسوب می‌شود. بدون شک انتخاب فردی به‌عنوان رئیس جمهور توسط مردم باعث می‌شود که از وی انتظاراتی به‌وجود بیاید. یکی از مهمترین این مطالبه گری‌ها، تلاش برای حرکت دادن مسیر کشور در خط فکری رهبری است.


به گزارش افق جنوب حجه الاسلام محمد محمدی، امام جمعه شهرجم و ریز با اشاره به انتخابات ۲۸ خرداد گفت: در مقوله انتخابات دو نکته اساسی وجود دارد. نکته اول اهمیت خود انتخابات و حضور مردم در انتخابات است. از لحاظ شرعی نیز بر همگان تکلیف است که در انتخابات حضور داشته باشند. در مرحله دوم نیز از آنجایی که جایگاه ریاست جمهوری خیلی با اهمیت است مردم باید در رای دادن دقت کافی را داشته باشند. لذا ما در به قدرت رسیدن فردی نقش داریم، بنابراین مسئولیم.

وی در ادامه افزود: بر مبنای دکترین امامین انقلاب، در دل حکومت اسلامی باید یک ملت اسلامی، دولت اسلامی و ساختار اسلامی داشته باشیم تا بتوانیم تمدن نوین اسلامی که همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری است را تشکیل دهیم.

حجت الاسلام محمدی در ادامه با توجه نقش دولت در آینده کشور گفت: مطالبه از دولت آینده دو نوع است. یکی این‌که عموم مردم به‌دنبال تأمین زندگی‌شان است. البته این موضوع خیلی مهم است چرا چون اگر مشکلات زندگی و معیشت مردم مرتفع شود، مباحث اعتقادی از استقبال بیشتری برخوردار خواهد شد. مقام معظم رهبری نیز در دیدار اخیر با نمایندگان مجلس به حل مشکلات اقتصادی مردم تأکید فرمودند. مطالبه دوم نیز از رئیس جمهور آینده این است که وی، مطالباتی که مردم از اول انقلاب به‌دنبال آن بودند و تعهداتی که نظام از اول داشته است که را محقق کند.

امام جمعه جم و ریز تأکید کرد: کسی که به‌عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود نباید با اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) زاویه داشته باشد و در مسیر و همراه با ولایت باشد. رئیس جمهور باید در کنار ولی فقیه که دغدغه جامعه و مشکلات مردم را دارد، قرار گیرد و از آن طریق مشکلات جامعه حل نماید.

حجت الاسلام محمدی در پایان گفت: از آنجایی که ائمه جمعه در سراسر کشور زبان مردم هستند، دولت آینده باید به سمت تشکیل دولت اسلامی با کابینه‌ای که دارای اعتقادات دینی است و به شهدا و مردم معتقد است، حرکت کند و در کنار مردم با پیگیری مشکلات امروزی جامعه، باعث همراهی و همگامی ملت باشیم تا بتوانیم تمدن اسلامی را تشکیل دهیم و از دل آن ایرانی قوی را در دنیا مطرح کنیم./ ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=51146

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.