• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

نشست خبری شهردار اهرم با اصحاب رسانه+تصاویر اختصاصی

  • 02 شهریور 1402 - 6:19
نشست خبری شهردار اهرم با اصحاب رسانه برگزار گردید.


افق جنوب-فاطمه روحانی نژاد: به گزارش افق جنوب؛ نشست خبری علیرضا پوررضا شهردار اهرم با اصحاب رسانه در سالن جلسات شهرداری اهرم با حضور چند تن از اعضای شورای اسلامی شهر اهرم و فعالان رسانه برگزار شد.
علیرضا پوررضا شهردار اهرم بیان کرد: سال ۱۴۰۱ بودجه مصوبه شهرداری اهرم ۳۳ میلیارد بوده اما در درآمدی که محقق شد تقریبا ۵۵ میلیارد بود که از این مبلغ قریب ۳۶ میلیارد در ارزش افزوده رفته و اعتباراتی که در آلایندگی به شهرداری تزریق میشد. همچنین تفاوتی در حوزه درآمدی شهرداری بوده که با برنامه ریزی هایی که مجموعه شورا در قسمت های مختلف داشتند توانستیم بیش از ۵۰ درصد افزایش درآمدی داشته باشیم. در سال ۱۴۰۱ شهرداری و شورا با همفکری و برنامه ریزی قریب به ۴۵ پروژه عمرانی اجرا کرده‌اند. در حوزه ورزش سه چمن با آموزش و پرورش مشارکت داشته‌ایم و در دو مدرسه با همکاری آموزش پرورش و شهرداری چمن ایجاد کرده‌ایم. در تکمیل چمن پنج نفره ی بیمارستان قریب ۲۵۰۰ متر مربع که اواخر سال ۱۴۰۰ به اتمام رسید و هم اکنون مردم از آن استفاده میکنند و قریب ۸۰۰ میلیون تومان قرارداد این پروژه بود و بزرگ ترین پروژه در حوزه تربیت بدنی و ورزش بود که ما انجام دادیم و در هفته دولت افتتاح می شود که ۱۰ میلیارد تومان هزینه کردیم که این زمین ورزشی با بهترین کیفیت بصورت چمن مصنوعی آماده بهره برداری شود. مبلمان شهری هم در سال ۱۴۰۱ قریب ۱۰ هزار متر مربع در دهه فجر پیاده رو سازی داشتیم که ۵ هزار متر مربع دیگر هم افزودیم که قریب ۵ میلیارد تومان بابت پیاده رو سازی در سطح شهر انجام گرفته که در سال ۱۴۰۱ قریب ۲۳۰۰ متر با اعتبار ۵۰۰ میلیون تومان در قسمت نقاط حاصلخیز اجرا کردیم. آسفالت و معابر به همت شورا و تقاضای مردمی در تلاشیم که بتوانیم کوچه های خاکی را به حداقل برسانیم. در سال ۱۴۰۱ قریب ۵۰ هزار متر مربع در کل سطح شهر اهرم اجرای عملیات زیر سازی و آسفالت معابر داشتیم. از دهه فجر پارسال تا هفته دولت در ۶ ماه اخیر قریب ۳۵ هزار متر مربع از سطح شهر را آسفالت کردیم.

وی افزود: یکی دیگر از مشکلات مردم، نوارهای حفاری است که در سطح شهر پراکنده بوده و فقط در سال ۱۴۰۱ قریب بر ۵ کیلومتر از نوارهای حفاری را ترمیم کردیم که در این ۸ ماهه از دهه فجر تا هم اکنون ۳ قرارداد منعقد شده که قریب ۴ کیلومتر در این بازه ترمیم شده است. در بحث گردشگری شهر اهرم ظرفیت گردشگری خوبی دارد ولی متاسفانه باید در بحث جذب سرمایه گذاری و در تامین زیر ساخت ها بهتر عمل کنیم. در حوزه گردشگری ما بیشتر روی مجموعه ی آبگرم متمرکز بودیم. در سال ۱۴۰۱ درمورد محوطه سازی و تامین وسایل بازی برای مردم شهر در اوقات فراغت برنامه هایی اجرا کردیم.
در مرکز شهر اهرم مجموع ۵ هکتاری که زیر آبگرم قرار دارد یک پارک جدید درحال طراحی است که هم اکنون قرارداد هم منعقد شده که با هماهنگی مجموعه شورا با سازمان مدیریت در تلاشیم که پارک بانوان و دهکده گردشگری به مساحت ۵ هکتار ایجاد شود. یکی از مشکلات اساسی شهرداری شهر اهرم، بحث آبگرفتگی معابر میباشد. ما قرارداد منعقد کردیم که بخاطر اینکه رودخانه باهوش در شهر ما قرار دارد آنجا بهترین فضا برای هدایت آب سطحی به رودخانه میباشد چون اکثر آب سطحی شهر اهرم برای آبیاری نخل‌ها در سطح شهر مورد استفاده قرار میگیرد. در مورد زیبا سازی و محوطه سازی آرامستان شهر اهرم میبایست بگویم که اهرم دو آرامستان دارد که فعالیت هایی درمورد تامین پارکینگ و محوطه سازی انجام گرفته و تقریبا برای این پروژه ۲ میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم. درمورد عملیات بهسازی و زیباسازی بلوار آیت الله حق شناس که به طول تقریبا ۶۲۰ متر است بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه تعلق گرفت. همچنین پارک قدیمی معلم و پارک نخلستان دو پارکی است که شهر اهرم دارد اما یکی از نیاز های شهر، توسعه ایجاد پارک های محلی بود که ما پارکی به مساحت حدوداً ۲۵۰۰ متر مربع احداث کردیم.

در پایان این نشست نیز از خبرنگاران تجلیل به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=126309

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.