• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

نماینده مردم نطنز در مجلس: کابینه‌ای کارآمد است که فساد گریز و مردمی باشد

  • 18 مرداد 1400 - 12:44
نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: کابینه‌ای کارآمد است که وزرای آن شجاع، مردمی، جهادی و فساد گریز باشند.


به گزارش افق جنوب، رحمت‌الله فیروزی درباره اینکه یک کابینه کارآمد باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، اظهار کرد: وزرا باید دارای ویژگی‌های عام و خاص باشند. ویژگی‌های عام وزرا شامل پایبندی آنان به نظام جمهوری اسلامی، وفاداری به ارزش‌های انقلاب و تبعیت از ولی‌فقیه زمان می‌شود. وزرا در حوزه کاری خود باید متخصص و آشنا به حوزه تحت مدیریت خود باشند.

وی افزود: یک وزیر کارآمد باید فساد گریز، قاطع، متعهد و دلسوز مردم باشد. یکی از علل نارضایتی مردم، رانت‌خواری و برخی از زدو بندها در دستگاه‌های دولتی است که مدیر یک وزاتخانه باید به این مورد توجه ویژه کند. یک وزیر باید به پایان کار خودش آگاه باشد و در انتصاب مدیران وزارتخانه، استان‌ها و …افرادی را انتخاب کند که صادق و پاکدست باشند.

نماینده مردم نطنز، قمصر و بادرود در مجلس با بیان اینکه رئیس جمهور باید در انتخاب کابینه خود نگاه ویژه به عنصر جهادی بودن کند، گفت: وزرا باید به دنبال حل مسائل مردم باشند و به حواشی نپردازند. امسال سال مانع زدایی از تولید نام‌گذاری شده است، برای مثال موانع زیادی در صنعت دام و کشاورزی، فولاد و… داریم. بنابراین یک وزیر باید شجاع، مردمی و جهادی باشد تا بتواند گرفتاری‌های مردم را حل کند.

فیروزی تصریح کرد: امروز مشکل اصلی کشور وضعیت نامساعد معیشتی مردم است. در نتیجه در انتخاب وزرای اقتصادی، کار و صنعت باید دقت ویژه شده و تیمی قوی چیده شود. البته دیپلماسی خارجی هم اهمیت زیادی دارد و حوزه‌های امنیتی، اجتماعی و امنیتی نیز باید مورد توجه قرار گیرد، اما فعلاً بهبود وضعیت معیشتی مردم و رونق تولید در اولویت است و باید کشور از وابستگی نجات یابد.

وی خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهور در وعده‌های انتخاباتی خود توجه به امور مردم، عدم وابستگی به جریان‌های سیاسی و فساد ستیزی را مطرح کردند و در این باره به مردم قول دادند. انتظار داریم به این وعده‌ها عمل شود و یک کابینه کارآمد و فسادناپذیر را به مجلس معرفی کنند تا مشکلات کشور حل شود. مجلس هم با سرعت زیاد صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی خواهد کرد./ ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=67264

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.