• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

وضعیت پسماند در برازجان مناسب نیست/ بوی تعفن و شیرابه‌های روان

  • 26 اردیبهشت 1401 - 10:04
وضعیت پسماند در شهر برازجان مناسب نیست و این موضوع باعث نارضایتی شهروندان و درخواست آنها برای بهبود این وضعیت شده است.


به گزارش افق جنوب، مدیریت پسماند به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها و برنامه‌ها در مدیریت شهری مطرح است و در کشورهای مختلف از پسماندها به عنوان یک ثروت ارزشمند استفاده می‌شود.

علی‌رغم اشتغال‌زایی و فرصت‌های ثروت‌آفرینی که مدیریت پسماند دارد در بسیاری از شهرهای ما این مهم مورد بی‌توجهی قرار گرفته و فرصتی مهم تبدیل به تهدیدی بزرگ می‌شود.

به دلیل فرصت‌های موجود، پسماند را گاهاً طلای کثیف نیز می‌نامند. با بازچرخانی پسماندها می‌توان بخش زیادی از آنها را دوباره به چرخه مصرف بازگرداند و دوباره مورد استفاده قرار گیرند.

اگر زباله به درستی مدیریت شود، سود اقتصادی خوبی به همراه دارد و سازمان‌هایی همچون مدیریت پسماند شهرداری‌ها با هدف مدیریت پایدار مواد زائد جامد و بازیافت هر چه بیشتر مواد با ارزش از زباله از طریق مصرف کمتر انرژی و کاهش آثار مخرب زیست محیطی شکل گرفته‌اند.

امروزه با پیشرفت‌های تکنولوژیک، فناوری‌های متنوعی برای استفاده مناسب از پسماند و تبدیل آنها به محصولات جدید و قابل استفاده فراهم شده است که در استان بوشهر نیز باید از این فرصت استفاده شود.

عدم مدیریت صحیح پسماند در شهر برازجان باعث گلایه‌ها و انتقادهایی از سوی برخی از شهروندان شده است که انتظار می‌رود مدیریت شهری در این زمینه اقدامات اساسی را مد نظر داشته باشد.

وضعیت نامناسب شیرابه‌های پسماند

یکی از شهروندان برازجان با انتقاد از وضعیت پسماند شهر برازجان اظهار داشت: متأسفانه سایت پسماند برازجان اصلاً وضعیت خوبی ندارد و شیرآبه‌هایی که روان شده است مشکلاتی را برای مردم ایجاد می‌کند.

موسوی با اشاره به آتش‌زدن زباله‌ها در برازجان اضافه کرد: با این کار مردم شهر و افرادی که در نزدیکی این سایت هستند با مشکل روبرو خواهند شد./ مهر

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=106775

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.