• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

کرونا در جهان/ ابتلای بیش از ۳۳۹۰۰۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته + جدول تغییرات

  • 10 خرداد 1401 - 12:05
طبق آخرین آمار جهانی در شبانه‌روز گذشته ۳۳۹ هزار و ۲۹۴ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا شده و ۸۲۸ نفر جان خود را از دست دادند.


به گزارش افق جنوب، بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا صبح امروز ۵۳۲ میلیون و ۲۲ هزار و ۵۵۹ نفر در جهان به ویروس کرونا (کووید۱۹) مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶ میلیون و ۳۱۱ هزار و ۹۲۳ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۵۰۳ میلیون و ۷۳ هزار و ۳۶۷ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست دهند.

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۱۳ هزار و ۷۳۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۸۵ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۵۹۷ مبتلا رسیده است؛ تاکنون یک‌میلیون و ۳۱ هزار و ۲۸۶ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

کشور هند پس از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۳ هزار و ۱۸۴ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۴۳ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۵۸۲ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۵۲۴ هزار و ۶۳۰ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

کشور برزیل به‌عنوان سومین کشور جهان با افزایش ۲۴ هزار و ۸۲ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳۰ میلیون و ۹۷۷ هزار و ۶۶۱ مبتلا رسیده است، در این کشور تاکنون ۶۶۶ هزار و ۵۶۸ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌‌اند.

کشورهای فرانسه، آلمان, انگلیس، روسیه و کره جنوبی نیز به‌ترتیب با ۲۹ میلیون و ۴۸۴ هزار و ۱۱۱, ۲۶ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۲۹۴, ۲۲ میلیون و ۲۹۴ هزار و ۵۲۴, ۱۸ میلیون و ۳۲۷ هزار و ۸۳۷ و ۱۸ میلیون و ۱۰۳ هزار و ۶۳۸ نفر مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

همچنین کشورهای ایتالیا با ۱۷ میلیون و ۳۹۶ هزار و ۷۲۳ مبتلا و ترکیه نیز با ۱۵ میلیون و ۷۱ هزار و ۷۷۲ نفر مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، هند و برزیل به‌ترتیب با ۸۲ میلیون و ۱۵۱ هزار و ۸۳۱, ۴۲ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۵۷۴ و ۲۹ میلیون و ۹۷۱ هزار و ۳۰۸ نفر بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند./ تسنیم

جدول زیر آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبودیافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به یک ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=108476

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.