• امروز : دوشنبه - ۱۸ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 8 July - 2024

۲۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی در استان بوشهر اختصاص یافت

  • 21 آبان 1401 - 17:25
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر از جذب ۱۱۰ درصدی تسهیلات تبصره ۱۸ در سال گذشته استان خبر داد و گفت: در این راستا امسال ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای اشتغال‌زایی در استان بوشهر اختصاص یافته است.


به گزارش افق جنوب، مصدق کشاورزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر، آموزش مهارتی را یکی از سر فصل‌های مهم اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی دانست و اظهار داشت: در این زمینه طرح‌های مهم مهارت‌آموزی در استان بر اساس ظرفیت‌های اشتغال‌زایی و تولیدی ایجاد شده است.

وی تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و دبیرستان‌های کار و دانش را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: با تقویت زیرساخت‌های مهارت‌آموزی زمینه اشتغال‌زایی در استان بیش از پیش توسعه می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر با بیان اینکه سال گذشته در پرداخت و جذب تسهیلات از محل تبصره ۱۸ استان بوشهر رتبه نخست کشوری کسب کرده است، افزود: در این راستا ۱۱۰ درصد اعتبارات تبصره ۱۸ در عرصه اجرا طرح‌های اشتغال‌زایی جذب شده است.

کشاورزی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات تبصره ۱۸ می‌توان به هنرستان‌ها و مراکز آموزشی پرداخت کرد، گفت: در این راستا باید از ظرفیت بخش خصوصی و غیرانتفاعی استفاده کرد تا زمینه پرداخت اعتبارات تبصره ۱۸ فراهم شود.

وی نرخ بیکاری استان بوشهر را ۷٫۸ درصد دانست و خاطرنشان کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد نرخ بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها ۲۳ درصد است که توسعه طرح‌های مهارتی در مراکز آموزش عالی یک ضرورت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اعتبارات تبصره ۱۸ قانون بودجه را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: کف اعتبارات تبصره ۱۸ استان بوشهر ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که جذب آنها نقش مهمی در طرح‌های اشتغال‌زایی دارد.

کشاورزی اعتبارات تبصره ۱۶ استان بوشهر را یک هزار و ۴۴۶ میلیارد تومان دانست و بیان کرد: بخشی از این اعتبار در اختیار آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد.
وی از پرداخت تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برای راه‌اندازی هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای خبر داد و خاطرنشان کرد: باید زمینه حضور بخش خصوصی در راه‌اندازی هنرستان‌های فنی و مدارس غیرانتفاعی در استان بوشهر فراهم شود.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=115564

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.