• امروز : یکشنبه - ۱۷ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 7 July - 2024

۶۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بوشهر اجرایی شد

  • 21 آذر 1401 - 17:24
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر از اجرایی شدن بیش از ۶۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری خبر داد.


به گزارش افق جنوب، مهدی صفوی ظهر امروز در نشست بررسی طرح‌های اقتصادی و تولیدی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری اقدامات مهم و موثر در رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی انجام شده است، اظهار داشت: امسال تاکنون بیش از ۳۰۰ مصوبه از طریق جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ۳۳ دستگاه اجرایی و بانک‌های عامل برای اقدام لازم ارسال شده است.

وی با بیان اینکه حمایت دستگاه‌های اجرایی از بنگاه‌های اقتصادی یک امر مهم برای استمرار تولید است، خاطرنشان کرد: دبیرخانه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، قوانین و مقررات جاری که سبب برطرف شدن مشکلات و توسعه سرمایه‌گذاری در استان می‌شود را به‌صورت مستمر پیگیری می‌کند.

صفوی با اشاره به تسریع رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های تولیدی از طریق تشکیل جلسات کارگروه تسهیل به‌صورت هفتگی افزود: هماهنگی لازم برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام، پیگیری تأمین سرمایه ثابت و در گردش، راه‌اندازی واحدهای تولیدی راکد، امهال بدهی معوق بانکی، پیگیری اعطای تسهیلات، تأمین تجهیزات و مواد اولیه، تکمیل زیر ساخت‌های لازم نظیر تأمین آب و برق و گاز، معافیت‌های مالیاتی است.

مدیرکل صمت استان بوشهر، رفع مشکل زیست محیطی، ارزی را از دیگر موضوعات در تحقق مطالبات سرمایه‌گذاران دانست و عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۵ جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید برگزار شده است که به‌صورت میانگین در هر جلسه بیش از ۱۰ مورد دستور کار از بنگاه‌های تولیدی در حوزه صمت، جهاد کشاورزی، گردشگری و غیره مورد بررسی و کارشناسی دقیق قرار گرفته که پس از تعیین مصوبه به ‌دستگاه‌های اجرایی مربوطه ابلاغ می‌شود.

صفوی از اجرایی شدن بیش از ۶۰ درصد مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال جاری خبر داد و گفت: اجرایی شدن این مصوبات نقش مهمی در حل مشکلات واحدها و تحقق مطالبات سرمایه‌گذاران داشته است.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=116119

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.