• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024

آغاز طرح جهش تولید در ۲۰ هزار هکتار اراضی دیم استان بوشهر

  • 24 مرداد 1402 - 18:46
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر، گفت: برای نخستین سال طرح جهش تولید در سطح ۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دیم استان بوشهر در ۶ شهرستان این استان آغاز شد.


به گزارش افق جنوب، کبری توکلی با اشاره به اجرایی شدن طرح جهش تولید در اراضی کشاورزی دیم استان بوشهر، اظهار داشت: این طرح با هدف افزایش تولید در واحد سطح و افزایش دانش فنی کشاورزان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه برای نخستین سال جهش تولید در اراضی دیم استان بوشهر اجرا می‌شود، گفت: اجرا طرح جهش تولید در دیمزارها یک اقدام اثرگذار برای استفاده از زمین‌های کم بازده و توسعه کشت دیم است که برای نخستین سال در استان بوشهر در سطح ۲۰ هزار هکتار در ۶ شهرستان بوشهر، دشتستان، دشتی، گناوه، دیلم و تنگستان آغاز شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: طرح جهش تولید در دیمزارهای استان بوشهر با هدف افزایش ۲۵ درصدی تولید محصولات در اراضی کشاورزی دیم اجرا شده است.

توکلی بیان کرد: این طرح فرا وزارتی در دیمزارها از دورافتاده‌ترین نقاط در مناطق صعب‌العبور، کوهستانی و مناطق مرزی تا دشت‌های میانی استان بوشهر اجرا می‌شود.

وی افزود: مجموعه اقدامات، بر اساس نتایج و دستورالعمل مؤسسۀ تحقیقات دیم کشور و تصمیمات ابلاغی از معاونت زراعت وزارت جهاد کشاورزی اجرا می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر ادامه داد: محصولات مشمول طرح جهش تولید در اراضی دیم استان بوشهر عموماً به صورت کشت پاییزه و در تناوب با سایر محصولات کشت و به نوعی مزیت محسوب می‌شود.

توکلی همچنین تأمین امنیت غذایی، ایجاد اشتغال پایدار کشاورزان، افزایش عملکرد در واحد سطح، افزایش بهره‌وری تولید، توجه به مدیریت آب سبز، استفاده بهینه از منابع آب را از اهداف این طرح برشمرد.

وی تصریح کرد: این طرح برای کشت محصولات مهم و راهبردی از جمله گندم، جو، نخود، عدس و علوفه‌‌‌ها مانند نخود و ماش علوفه‌ای، قصیل، دانه‌‌‌های روغنی، کاملینا، کلزا و گلرنگ، آفتابگردان، سویا و گیاه دارویی زیره سبز است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر آموزش رایگان به کشاورزان ، تخفیف بیمه محصولات کشاورزی ، پرداخت یارانه کود، تأمین تجهیزات و ادوات کشاورزی از محل اعتبارات به کشاورزان را از ویژگی طرح جهش تولید در اراضی دیم دانست و گفت: خرید تضمینی محصولات نیز از دیگر برنامه‌های حمایتی و تشویقی طرح جهش تولید در اراضی دیم است.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=125950
  • منبع : تسنیم

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.