• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024
سرپرست جهاد کشاورزی دشتستان در نشست با اصحاب رسانه خبر داد:

از ممنوعیت های جدید کشت تا آخرین اخبار از پرداخت مطالبات کشاورزان

  • 29 مرداد 1402 - 16:28
سرپرست جهاد کشاورزی دشتستان در نشست با اصحاب رسانه از استقرار ۱۰۴ واحد مرغداری در این شهرستان خبر داد و گفت: در بخش تولیدات دامی جهاد کشاورزی، ۱۰۴ واحد مرغداری مستقر هستند که ۹۰ مورد فعال است، بالغ بر ۶۳۰ زنبوردار به ویژه در بخش بوشکان و ارم داریم.


به گزارش افق جنوب، علی رحیمی در نشست با اصحاب رسانه در محل فرمانداری دشتستان برگزار شده بود، افزود: ظرفیت واحدهای شیری سنتی ما در روستاها ۲ هزار واحد است، ۲۲ هزار تن در سال ظرفیت تولید شیر داریم و مجموع تولید گوشت قرمز ۵.۳۰۰ تن در سال است.

وی اضافه کرد: در بخش فنی و زیربنایی نیز از منابع آب و خاک حفاظت شده، به طور مثال در سعدآباد پمپاژ آب از روی رودخانه شاهپور در حال انجام است، در خصوص آبیاری تحت فشار نیز مقرر بود که ۱۸ هزار اصل از نخیلات را برای آبیاری آماده کنیم.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی دشتستان اذعان داشت: تعاون روستایی، منابع طبیعی، امور عشایر و دامپزشکی از ادارات تابعه ما هستند، در بحث تغییر الگوی کشت در زمین های زراعی، باغی و دیمی، عملیات لازم در دست اجرا است، هنوز در دشتستان تمام عملیات باغداری به صورت کارگری و سنتی در حال انجام است، در بحث قیمت خرما نیز کیفیت محصول اهمیت داشته و تمام معاملات توافقی انجام می شود.

رحیمی تصریح کرد: رحیمی ضمن بیان اینکه ۴.۲۰۰ چاه مجاز در دشتستانوجود دارد، تصریح کرد: دولت نرخ قطعی تضمینی برای خرما تعیین نکرده اما به باغداران کمک هایی از جمله ارائه کود دولتی، مشاوره و… داریم.

وی در خصوص پرداخت مطالبات دولت به کشاورزان اظهار داشت: در خصوص پرداخت مطالبات کشاورزان تصمیم ملی بوده و دست ما نیست، در رابطه با قیمت نان من اطلاع نداشته و تاکنون برای افزایش آن اقدامی نشده است، سوال گرفته و پاسخ می دهم.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی دشتستان ادامه داد: در بحث زراعت سطح زیر کشت صیفی‌جات بسیار بالایی داریم، امسال ممنوعیت کشت جالیز را در سد رئیس علی دلواری داشته ایم، محدودیت کشت در مکان هایی که چاه های غیر مجاز کشاورزی است را داریم، در دشتستان گوجه در فصل های گوناگون کشت شده که از خرداد ماه کشت و پرورش گوجه در گلخانه شروع شده و تا بهمن ماه زیر پلاستیک کشت آن انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: فروشگاه فروش سموم در دشتستان مجوزهای لازم را دارند، ادفون سرطان زا نبوده اما برای استفاده از آن جلوگیری لازم باید انجام شده چون هیچ مجوزی ندارد./ دشتستان بزرگ

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=126072

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.