• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024

با درخواست برای حمایت جهانی انصارالله هجمه آمریکایی -سعودی علیه وزیر اطلاع رسانی لبنان را محکوم کرد

  • 08 آبان 1400 - 10:23
انصارالله یمن اعلام کرد که اظهارات وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره یمن "جسورانه " است و توهین به هیچ کسی نیست.


به گزارش افق جنوب به نقل از خبرگزاری یمنی سبأ، هیئت مجلس شورای دولت نجات ملی یمن که وابسته به انصارالله است، در بیانیه‌ای از موضع آزاد و جسورانه جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان درباره بحران یمن استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: اظهارات وی از انسانیت و غیرتش برای مردم مظلوم یمن نشأت می‌گیرد. اظهارات وی ابدا توهین به هیچ کسی نیست و شکست خوردگان در ائتلاف متجاوز برای تبلیغ آن تلاش می‌کنند. ما هجمه برنامه‌ریزی شده‌ای که رسانه‌های مورد حمایت ائتلاف آمریکایی-سعودی علیه قرداحی به دلیل موضعش درباره مخالفت با ادامه جنگ ظالمانه علیه مردم یمن به راه انداخته‌اند، محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه تأکید شده است: ما از اصحاب قلم‌های آزاد در جهان می‌خواهیم از این وزیر و مردم یمن که در سایه سکوت شرم آور جامعه جهانی در معرض بدترین تجاوز قرار گرفته‌اند، حمایت کنند.

قرداحی پیش از اینکه به عنوان وزیر اطلاع رسانی لبنان تعیین شود، گفته بود عربستان و امارات به مردم یمن تجاوز کرده و انصارالله از خودش دفاع می‌کند.

در پی اظهارات جورج قرداحی، وزیر اطلاع رسانی لبنان که در آن از انصارالله یمن دفاع کرده بود، عربستان سفیر خود از بیروت را فراخواند و از سفیر لبنان در این کشور نیز خواست ظرف ۴۸ ساعت ریاض را ترک کند.

بعد از عربستان وزارت خارجه بحرین نیز از سفیر لبنان خواست ظرف ۴۸ ساعت منامه را ترک کند.

از سوی دیگر دفتر نخست‌وزیری لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد، نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان در تماسی با قرداحی از وی خواست منفعت ملی را درنظر بگیرد و تصمیم مناسب را برای اصلاح روابط لبنان با کشورهای عربی اتخاذ کند. این تماس بعد از مشورت با میشل عون، رئیس جمهور لبنان گرفته شد.

پیش از این نجیب میقاتی، نخست وزیر لبنان با ابراز تاسف از اقدامات عربستان در قبال کشورش گفت که در حال برقراری تماس برای آرام کردن بحران پیش آمده با عربستان است.

میقاتی در بیانیه ای اعلام کرد: ما عمیقا از تصمیم عربستان متأسفیم و امیدواریم که ریاض در این تصمیمات تجدید نظر کند و ما نیز به نوبه خود با تمام تلاش و پشتکار به کار برای رفع ایرادات ادامه خواهیم داد.”

وی افزود: وزیر اطلاع رسانی قبل از تصدی این پست مصاحبه کرده بود و اظهاراتش بیانگر نظر دولت نیست.

بعد از تنش‌های به وجود آمده قرداحی گفته بود: هیچ کسی نمی‌تواند بر لبنانی‌ها دیکته کند که یک وزیر در دولت بماند یا خیر.

قرداحی گفت که وی بخشی از دولت است و تصمیم استعفا ندارد.

وی تأکید کرد که مواضعش درباره سوریه، فلسطین و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس نظرات شخصی است و موضع دولت نیست.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=83398

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.