• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان+تصاویر اختصاصی

  • 22 فروردین 1401 - 20:28
اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال ۱۴۰۱ به ریاست امام جمعه دشتستان برگزار شد.

افق جنوب-سبحان باباعلی: به گزارش افق جنوب؛ اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال ۱۴۰۱ به ریاست حجت الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان و با حضور سایر ائمه جمعه شهرستان، بوستانی سرپرست فرمانداری، افروغ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، بخشداران، رییس شورای اسلامی شهرستان، شهردار برازجان، نائب رئیس شورای اسلامی شهر برازجان و جمعی از مدیران نهادها و ادارات شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

حسن مصلح امام جمعه شهرستان دشتستان اظهار کرد: مدیریت فرهنگ و شورای فرهنگ عمومی از نگاه رهبری سال ۸۱ فرهنگ شکل دهنده به ذهن و رفتار عمومی جامعه است. حرکت جامعه بر اساس فرهنگ آن جامعه است. اندیشیدن و تصمیم گیری جامعه بر اساس فرهنگ است که بر ذهن آنها حاکم است. دولت و مجموعه حکومت نمیتواند خود را از این موضوع بر کنار بدارد و بگوید بالاخره فرهنگی وجود دارد و مردم به چیزی فکری میکنند، ما مسئولیت داریم این فرهنگ را بشناسیم اگر ناصواب است آن را تصحیح کنیم، اگر ضعیف است آن را تصویب کنیم و اگر در آن نفوذی است دست نفوذی را قطع کنیم.

مصلح افزود: حضرت آقا مواردی را به عنوان مصادیق ضعف های فرهنگی جامعه که باید متولیان از جمله شورای های فرهنگی چاره اندیشی و درمان کنند فرمودند که جامعه ما به انضباط نهایت نیاز را دارد، احساس عزت کردن از اینکه من اهل ایرانم، قانون پذیریی به هم تنه نزن از هم جلو نیافتادن ، در جیب همدیگر دست نکردن، عزت ملی یعنی اتحاد به مرز های فرهنگی یا دینی یا جغرافیایی یا ملی ما تعرض میکند یا فکر تعرض دارد باید و غیرت ما تحریک شود.

امام جمعه شهرستان دشتستان با اشاره به وظایف شورای فرهنگ عمومی اذعان داشت: بررسی معضلات و ویژگی های فرهنگی شهرستان و ارائه راهکار های مناسب جهت حل و فصل آنها از مهمترین وظایف شورای فرهنگ عمومی است. همچنین مواردی از جمله تلاش برای حذف و سنت های غلط و تشویق مردم به حفظ و تقویت و زشتی های دینی و انقلابی، گزارش سالانه از وضعیت فرهنگ عمومی شهرستان و ایجاد زمینه همکاری باهمه بخش ها جهت ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان، برنامه ریزی جهت همسو کردن دستگاه ها ، نهادها ، مراکز و موسسات دولتی و غیر دولتی برای فعالیت در زمینه مشاغل فرهنگی، برنامه ریزی جهت اجرایی کردن تصمیمات اتخاذ شده در شورای فرهنگ عمومی از طریق الزام مدیران دستگاه ها و نهادها، اتخاذ تصمیم در مورد شیوه های نظارتی تشویقی و ترویجی به منظور الگو سازی و شکوفایی فرهنگ عمومی و بررسی زمینه ها و آثار فرهنگی و اجرای طرح ها و برنامه های اقتصادی و اجتماعی در شهرستان به منظور از اطمینان از همسویی و عدم مغایرت آنها با اصول سیاست های فرهنگی و ارزش کشور و ابلاغ نتیجه به دستگاه های اجرایی شهرستان از وظایف این شورا میباشد.

مصلح بیان کرد: از میان موضوعات فرهنگی، جهاد تبین، خانواده، عفاف و حجاب، ازدواج، فضای مجازی، اقتصاد مقاومتی، تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین، سیاست های کلی جمعیت، احیاء مسجد در تراز انقلاب و نظام _ هرمسجد یک پایگاه قرانی، تدوین سند توسعه فرهنگی شهرستان و برنامه ریزی و تقویت جایگاه تربیت محوری مساجد در تعامل بین نهادهای تربیتی مدرسه، خانواده و مسجد موضوعات اولویت دار میباشند.

در ادامه ریاست جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان گفت: باید های شورای فرهنگ عمومی شامل بررسی و نقد عملکرد گذشته، حضور اعضا با امادگی قبلی در جلسات و اجتناب از برگزاری جلسات با تعارفات و تشریفات، مطالعه و برنامه ریزی برای بالا بردن سطح نظارت بر عملکرد افشار و صنوف از طریق مجاری قانونی، مشارکت اعضا در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها در خارج شدن از حالت انفعال و مستمع آزاد بودن، الزام مدیران به حضور و پرهیز از اعزام نماینده و احترام به مصوبات و ضرورت راه اندازی شوراهای فرهنگ عمومی بخش های تابعه میشود.

مصلح در آخر اظهار داشت: مصوبات اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان در سال ۱۴۰۱؛ احیا لیالی قدر در تمامی مساجد شهرستان _تبلیغات و…، برگزاری باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس در تمام شهرستان _ شورای هماهنگی، برگزاری باشکوه نماز عید سعید فطر در تمام روستاها و شهرها که زمینه آن وجود دارد، ترویج سنت های حسنیه اطعام و افطاری انفاق ، تکفل ایتام و توضیح بسته های معیشتی در میان نیازمندان، ترویج فرهنگ سازی و جریان سازی شعار سال (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین)، تشکیل شورای ها فرهنگی روستا توسط بخشدار و امام جمعه و تبلیغات و وزارت ارشاد و سپاه، طرح هر مسجد یک پایگاه قرانی شورای امور مساجد و تشکیل و فعال شدن شورای فرهنگی در سطح بخش ها، تشکیل کار گروه های تخصصی و موضوعات اولویت دار میباشد.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=103333

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.