• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024

به دلیل بحران کم‌آبی و خشکسالی؛ استحصال ۲۰ میلیون مترمکعب آب کشاورزی از سد یامچی عملی نشد

  • 21 مهر 1400 - 12:46
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: امسال به لحاظ بحران کم‌آبی و وجود خشکسالی استحصال ۲۰ میلیون مترمکعب آب کشاورزی از سد یامچی عملی نشد.


به گزارش افق جنوب، خلیل نیکشاد ۲۱ مهر در نشست مشترک با اعضای جامعه اسلامی اصناف و بازاریان اردبیل با اعلام این خبر افزود: به دلیل تغییر و اصلاح الگوی کشت و حرکت‌های اساسی در جهت استفاده از ترکیب کشت محصولات کم آب بر، کشاورزان در بحث تولید و مدیریت مزرعه و تولید محصولات با بحران آب مواجه نشدند.

وی اضافه کرد: کشاورزان مرکز استان در سطحی معادل ۶ هزار هکتار اقدام به کشت حبوبات کرده‌اند که از لحاظ کم آب بری و تقویت زمین و دارابودن ارزش اقتصادی بالا از لحاظ کمی و اقتصادی یک موفقیت است .

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به تدوین سند ۲۰ ساله راهبردی توسعه استان گفت: برای گذر از بحران‌ها و رسیدن به افق‌های موفقیت در سال‌های آتی در تولیدات کشاورزی برنامه محور و همراهی علوم تحقیقات، تکنولوژی و ترویجی که همان کشاورزی صنعتی می‌باشد سعی شده است تا به‌صورت عملی گذر موفقیت آمیزی از کشاورزی سنتی به کشاورزی صنعتی داشت باشیم .

وی گفت: در چند سال اخیر سرمایه‌گذاری‌های خوبی در سطح استان صورت‌گرفته است که از آن جمله می‌توان به احداث کارخانه صنایع تبدیلی و تکمیلی تهیه پوره، آب‌میوه و کنسانتره اشاره کرد که بدون بهره‌مندی از تسهیلات بانکی با سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون تومان در دشت مغان ضمن خرید میوه‌های پادرختی و حتی میوه‌های سردرختی اقدام به خرید و واردات میوه از استان‌های هم‌جوار خواهد کرد./ ایسنا

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=81338

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.