• امروز : دوشنبه - ۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 24 June - 2024

تصاویر اختصاصی همایش بزرگداشت فردوسی در برازجان برگزار شد

  • 28 اردیبهشت 1403 - 10:08
همایش بزرگداشت فردوسی در دشتستان به کوشش انجمن شعر و ادب دشتستان به ریاست ابراهیم صداقت و اجرای اشرف پاپری فرد و محبوبه ملک احمدی برگزار شد.

به گزارش افق جنوب، بزرگداشت خداوندگار سخن پارسی، همایش فردوسی در دشتستان به کوشش انجمن شعر و ادب دشتستان *آتشی* به ریاست ابراهیم صداقت و اجرای اشرف پاپری فرد و محبوبه ملک احمدی برگزار شد.

کارشناسان این برنامه جناب آقایان دکتر منوچهر بایندری و دکتر یعقوب فولادی، در مورد فردوسی و تأثیر اثر ماندگارش در مانایی زبان و فرهنگ و تاریخ ایران صحبت کردند و نقش اشعار معیار و گویشی را در حفظ اصالت زبان رسمی و گویش مادری خاطر نشان ساختند.

این جلسه با شعرخوانی شاعران در دو بخش معیار و گویشی با حضور کاووس کمالی نژاد ، احمد مزیری، اسفندیار فتحی، امان‌الله ابراهیمی و دکتر رضایی، سارا کمالی نژاد و ماهرخ کمالیان ادامه یافت.

همچنین با هنرنمایی گروه نقالی نونهالان عزیز دشتستانی خانم‌ها ویانا محمودی و درسا زارع و مولانا خوانی فریما انصاری کوچولوی خوش زبان گروه و همچنین شعرخوانی گویشی مطهره میرزاده علایی رونق گرفت

هنرمندان همیشه یار انجمن شعروادب آقایان خداکرم همایون مهر و سعید بخت نیز با اجرای آواز و موسیقی در دوبخش محلی و پاپ صفابخش این برنامه بودند و حضور فرزاد کرمی و صوفیا شبانکاره سوپرایز ابتدا و انتهای برنامه بود.

درپایان از طرف هیئت مدیره انجمن هدایایی به رسم سپاس به کارشناسان و هنرمندان تقدیم شد هیئت مدیره انجمن مراتب قدردانی خود را از همه دوستان و شاعرانی که با حضور گرمشان باعث صمیمیت این نشست شدند به عمل می‌آورد.

مهربانوان محدثه شمالی، مژگان زیراهی و نازیلا گیوازد در امور پذیرایی با مدیران اجرا همکاری داشتند

عکاس:محدثه صداقت و سبحان باباعلی

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=132595

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.