• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024

حال و هوای بازار بوشهر در آستانه شب یلدا

  • 29 آذر 1401 - 17:22
در آستانه شب یلدا، بازار بوشهر حال و هوای خاصی دارد و در آخرین روز فصل پاییز و شب یلدا قیمت برخی محصولات از جمله آجیل و محصولات خشکبار افزایش یافت.


به گزارش افق جنوب، فردا آخرین روز فصل پاییز و شب آن به‌عنوان طولانی‌ترین شب سال «یلدا» است.

مردم برای استقبال از شب یلدا در حال تدارک و خرید آجیل و محصولات دیگر از جمله شلغم، چغندر، شیرینی و دیگر مواد غذایی هستند.

گزارش میدانی خبرنگار تسنیم از بازار بوشهر حکایت افزایش قیمت برخی محصولاتی است که تقاضای خرید آنها بیشتر از دیگر ایام است.

یک خانم در بازار بوشهر که مشغول خرید آجیل بود در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با گلایه از گرانی برخی کالاها از جمله آجیل، پسته و دیگر محصولات مورد مصرف در شب یلدا، اظهار داشت: باید مسئولان نظارت ویژه به کالاها و محصولاتی که در شب یلدا مصرف بیشتری دارند، داشته باشند.

آقایی که مشغول خرید میوه و خشکبار بود نیز با انتقاد از عدم نظارت بر قیمت کالاها، تصریح کرد: مردم با توجه به وضعیت معیشتی و اقتصادی ولی همچنان تلاش می‌کنند مراسم شب یلدا برگزار کنند، اما لازم است نظارت بر قیمت کالاها افزایش یابد.

در همین حال معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان استان بوشهر از اجرای طرح نظارتی بازار ویژه شب یلدا در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در اجرا این طرح تیم‌های بازرسی از واحدهای صنفی در سطح بازار نظارت می‌کنند.

نصرالله کشاورز از راه‌اندازی گشت مشترک بازرسی ادارات صمت، جهاد کشاورزی، تعزیرات حکومتی و قضایی خبر داد و افزود: این گشت‌ها از واحدهای صنفی هدف شب یلدا از جمله مغازه عرضه آجیل، شیرینی، گل و میوه به ویژه انار و هندوانه بازرسی می‌کنند.

وی با بیان اینکه ‌علاوه بر تیم‌های بازرسی و نظارت شکایت‌های مردمی مورد بررسی قرار می‌گیرد، افزود: مردم می‌توانند شکایت‌های خود را از طریق سایت یا سامانه تلفنی ۱۲۴ اعلام کنند.

بر اساس این گزارش، قیمت برخی محصولات در بازار بوشهر افزایش یافته است به گونه‌ای که هر کیلوگرم آجیل از ۲۸۰ تا ۳۵۰ هزار تومان، پسته از ۴۸۰ تا ۵۶۰ هزار تومان، انار از ۲۴ هزار تا ۴۵ هزار تومان، تخمه کدو ۲۲۰ هزار تومان، تحمه ژاپنی ۲۸۰ هزار تومان و تخمه هندوانه ۲۲۰ هزار تومان به فروش می‌رسد.

شلغم هر کیلوگرم ۱۶ هزار تومان، هندوانه ۱۲ هزار تومان، مرکبات بین ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان و موز ۵۵ هزار تومان در بازار بوشهر عرضه می‌شود.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=116432

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.