• امروز : پنج شنبه - ۱۴ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 4 July - 2024

طغیان بیماری بیخ گوش هرمزگانی‌ها/ مردم به این استان سفر نکنند

  • 20 بهمن 1399 - 8:47
با توجه به در پیش بودن تعطیلات آخر هفته جاری و با افزایش نگرانی‌ها از آغاز موج بعدی کرونا دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از تمام هم‌وطنانی که قصد سفر به این استان را دارند خواست برای حفظ سلامت عمومی از هرگونه سفر به هرمزگان پرهیز کنند.


به گزارش افق جنوب، پس از یک دوره نسبتاً کوتاه که تب و تاب کرونا در استان هرمزگان رو به کاهش رفت و آمار رسمی حکایت از آن داشت که این استان توانسته به خوبی از پس کرونا بر بیاید اما متأسفانه در روزهای گذشته نگرانی‌ها از آغاز موج جدید این بیماری آغاز شده است.

هجوم مسافران و گردشگران به بندرعباس، کیش و قشم سبب شد کنترل کرونا از دست مسئولان خارج شود و به ناگهان وضعیت آبی بسیاری از نقاط استان تغییر رنگ داد و برخی جاها به نارنجی و برخی نیز زرد رنگ شدند تا زنگ هشدار را آرام آرام به صدا در بیاورند.

حال اما با توجه به تعطیلات آخر هفته و احتمال ورود مسافران و هم وطنان به استان هرمزگان بیم آن می‌رود اسب چموش کرونا بار دیگر به تاخت و تاز در این استان بپردازد و موج سهمگین بعدی توان کادر درمانی را از آنها بگیرد.

هرچند برخی محدودیت‌ها از جمله ممنوعیت سفر و هشدار جریمه ۵۰۰ هزار تومانی در صورت سفر به برخی شهرستان‌های استان هرمزگان از جمله بندرعباس، کیش، قشم و بندرلنگه اعلام شده است اما به نظر نمی‌رسد این مسئله کاهش چشمگیر ورود مسافر به استان را در پی داشته باشد و نیاز است برای مواجه نشدن با موج کرونا میزان سختگیری شدت یابد

از همین رو دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اعلام نگرانی از امکان سفر هم‌وطنان به شهرهای استان از مردم خواست که سفر به هرمزگان را به زمان دیگری موکول کنند و در حال حاضر با توجه به شرایط خاص کرونایی از سفر به این استان جدا بپرهیزند.

دکتر فاطمه نوروزیان سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر ما در استان هرمزگان شاهد افزایش آمار مبتلایان، بیماران بستری، قرنطینه در منزل و موارد مثبت هستیم که این امر زنگ خطر شروع پیک بعدی کرونا است.

وی افزود: مردم نکات قبلی گفته شده از جمله قانون شفا شامل شست و شو دستان، فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک، اجتناب از سفرهای درون و برون شهری و اجتناب از دورهمی‌ها را حتما رعایت کنند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در حال حاضر غربالگری حداکثری را در دستور کار قرار داده‌ایم و این امر به خصوص در صنوفی که با مسافران و گردشگران ارتباط بیش‌تری داشته‌اند در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در خصوص مسافرانی که به استان هرمزگان هم سفر می‌کنند و قصد ورود به جزایر را دارند با هزینه شخصی خود مسافران از آنها تست کرونا گرفته می‌شود که هزینه تست سریع کرونا به ازای هر نفر ۱۵۰ هزار تومان و تست PCR هم به ازای هر نفر ۳۵۰ هزار تومان اخذ خواهد شد.

نوروزیان گفت: این تست‌ها در دو اسکله شهید حقانی بندرعباس و اسکله پهل و لافت از تمام مسافران بالای ۱۲ تا ۱۵ سال گرفته می‌شود و اگر تست فردی مثبت شود به همراه سایر اعضای خانواده باید به قرنطینه بروند که به ازای هر نفر در هر روز مبلغ ۲۰۰ هزار تومان هزینه قرنطینه نیز اخذ می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با تأکید بر اینکه نگران آغاز موج بعدی کرونا هستیم اظهار داشت: در این مدت ما ۴۷ درصد افزایش تست‌ها و ۱۳ درصد هم افزایش مثبت شدن تست‌ها را داشته‌ایم.

وی تأکید کرد: هم‌وطنان گرامی به هرمزگان سفر نکنید، سفر در شرایط فعلی همچون شمشیری دو لبه است که امکان آلودگی استان مبدا و مقصد وجود دارد، در استان هرمزگان هم نمونه این سفرها و بیماری را داشته‌ایم که ۳ جوان به سپیدان استان فارس سفر می‌کنند آنجا به کرونا مبتلا می‌شوند و سپس به شهر خود یعنی کوشکنار می‌روند که پس از شرکت در دورهمی‌ها ویروس را به دیگران هم منتقل می‌کنند از این رو به جهت طغیان بیماری ناچار شدیم برای این شهر محدودیت تردد اعمال کنیم.

دکتر نوروزیان افزود: در یک روستا به اسم زیارت نیز یک فردی که علائم کرونا داشته در یک جشن عروسی شرکت می‌کند و متأسفانه در آنجا نیز یک طغیان و خوشه ایجاد می‌شود که برای آن روستا نیز مجبور به اعمال محدودیت تردد شده‌ایم.

از همین رو و برای حفظ سلامتی خود و سایر هم‌وطنان‌، افرادی که قصد سفر به استان هرمزگان را دارند این سفر را به زمان دیگری موکول کنند تا به زودی شاهد ریشه کن شدن این بیماری منحوس باشیم./ تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=24076

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.