• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024

فرماندار گناوه: دستاوردها و خدمات نظام اسلامی در جامعه بیان شوند

  • 24 فروردین 1401 - 10:00
فرماندار گناوه گفت: در بیش از چهار دهه عمر پربرکت نظام اسلامی خدمات و دستاوردهای زیادی در زمینه‌های مختلف انجام شده که این خدمات باید در جامعه تبیین و بازگو شود.


به گزارش افق جنوب، محمد تقی صفری سه شنبه شب در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه با اشاره به اهمیت اجرای امر به معروف و نهی از منکر بخصوص در ماه مبارک رمضان و تاکید رهبر معظم انقلاب به احیا امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اظهار داشت: همه باید برای احیا فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دست در دست هم دهیم و نسبت به این امر اهتمام ویژه داشته باشیم و آن در جامعه ساری و جاری کنیم.

فرماندار گناوه با تاکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان و پرهیز از روزه خواری افزود: این موضوع باید در سطح شهرستان به خصوص در بازار مدیریت شود و با روزه خواران هم تذکر لسانی و اخلاقی لازم به افراد داده شود و هم هم برخورد قانونی توسط دستگاه‌های متولی مدنظر باشد.

وی گفت: عرضه غذا در بازار در ساعت‌های روزه داری به صورت علنی و در ملأ عام برخورد شود و مسافران و مهمانان نیز در جاهای مشخص شده برای صرف غذا حضور یابند و از روزه خواری در ملأ عام خودداری کنند.
فرماندار گناوه با اشاره به اهمیت جهاد تبیین بیان کرد: خدمات نظام مقدس اسلامی باید به مردم تبیین و روشنگری شود و بخصوص ادارات در برنامه‌ها، خدمت‌ها، رفتارها و مأموریت‌های خود این خدمات را بیان کنند.

وی گفت: مردم سهم و نقش بسزایی در پیشرفت و دستاوردهای انقلاب اسلامی داشته و دارند و باید از کمک و همراهی و توان مردم در برنامه‌ها و کارها استفاده شود و مردم را در خدمات و فعالیت‌ها شریک و سهیم بدانیم.

فرماندار گناوه ادامه داد: در بیش از ۴ دهه عمر پربرکت نظام مقدس اسلامی خدمات و دستاوردهای زیادی در زمینه‌های مختلف از جمله سلامت، امنیت، آموزش، پزشکی و زیرساختی مختلف در سراسر کشور انجام شده است که و این دستاوردها باید در جامعه تبیین و بیان شود.

وی تصریح کرد: امروز به برکت نظام مقدس اسلامی خدمات بسیاری در دورافتاده‌ترین نقاط و روستاهای کشور انجام گرفته که لازم است در جامعه تبیین و بازگو شود.
صفری خاطرنشان کرد: اصلی ترین دستاورد انقلاب برپایی نظام اسلامی بر پایه اعتقادات درونی، اسلام ناب، وحدت و خط مشی و نگاه، تأثیرگذاری نقش ولایت فقیه در همه ابعاد است و مدیریت ولایت فقیه در همه ابعاد باید تبیین، تشریح و بازگو و بیان شود.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر جهاد تبیین گفت: امروز سخنان رهبر فرزانه انقلاب به عنوان رهبری حکیم، دوراندیش، متفکر و آشنا به همه اصول و قوائد دمکراسی برای همه ما تکلیف و حجت است و فرمایشات ایشان باید سرلوحه کارهای ما باشد.

وی با تاکید بر برپایی نماز در ادارات به خصوص در ایام ماه مبارک رمضان گفت: اداره اوقاف و تبلیغات اسلامی برای برگزاری نماز در ادارات و حضور روحانیون برای اقامه نماز اقدام کنند و و بر اقامه این فریضه واجب اهتمام ورزیده شود.

وی گفت: پرداختن به موضوع نماز در آموزش و پرورش باید به طور خاص و ویژه مدیریت شود و انتظار می‌رود آموزش و پرورش در این زمینه برنامه ریزی لازم را داشته باشد.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان گناوه اظهار داشت: نشست شورای فرهنگ عمومی با دستور کار برنامه‌های ماه مبارک رمضان، تشکیل قرارگاه جهاد تبیین در شهرستان و موضوع شعار سال برگزار شده است.

علیرضا سبحانی گفت: همه سال برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان در شهرستان اجرا می‌شود که امسال نیز از آغاز این ماه مبارک برنامه‌های متعددی تدارک دیده شده و در حال اجرا است./ مهر

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=103476

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.