• امروز : چهارشنبه - ۱۳ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 3 July - 2024

مجموع جانباختگان کرونا در استان بوشهر ۲۰۷۷ نفر شد

  • 02 اسفند 1400 - 17:42
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از ثبت فوت ۲ بیمار کرونایی دیگر در استان خبر داد و گفت: از شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲ هزار و ۷۷ نفر در استان بوشهر به سبب ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.


به گزارش افق جنوب، در بوشهراز ۵۰ درصدی وضعیت قرمز کرونایی شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار داشت: اکنون ۵ شهرستان بوشهر، دیلم، گناوه، عسلویه و تنگستان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و ۳ شهرستان دشتستان، دشتی و کنگان در حالت نارنجی و ۲ شهرستان جم و بندر دیر در شرایط زرد هستند.

وی از شناسایی بیماران جدید کرونایی در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که ۲۰ درصد آن مثبت کرونایی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از افزایش بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه با وضعیت حاد تنفسی خبر داد و تصریح کرد: اکنون ۲۲ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که ۱۲ نفر آنان در وضعیت حاد قرار دارد.

یزدان‌پناه با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته ۲ هم استانی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا در مراکز درمانی جان باختند خاطر نشان کرد: از شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲ هزار و ۷۷ نفر در استان بوشهر به سبب ابتلا به ویروس کرونا جان باخته‌اند.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۰۰ هزار نفر در استان بوشهر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند افزود: خوشبختانه در شبانه‌روز گذشته ۹۱ بیمار کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند که از این تعداد، ابتلای ۴۲ مورد به کرونا مثبت، قطعی بوده است.

تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن در این استان تزریق شده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۸۰۰ هزار واکسن در این استان تزریق شده است افزود: از این شمار بیش از ۸۰۴ هزار از جمعیت بالای ۱۸ سال نوبت اول، ۷۳۰ هزار نفر نوبت دوم و ۲۷۰ هزار نفر نیز نوبت سوم واکسن خود را در استان بوشهر دریافت کرده‌اند.

مراجعه بهنگام و تکمیل درمان راهکار موثر در نجات جان بیماران مبتلا به کروناست/ تشکیل ۲۵۰ پرونده بستری ناشی از عوارض واکسن در خراسان رضوی

قاسم برجویی اضافه کرد: بر این اساس اکنون ۸۴٫۴ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال نوبت اول، ۷۷٫۶ درصد نوبت دوم و ۳۱٫۴ درصد نیز نوبت سوم خود را تزریق کرده‌اند.

وی بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع‌ها، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، پرهیز از سفر‌های غیرضروری و شستشوی دست‌ها تأکید کرد./ تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=98911

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.