• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024

مخالفت ۲۰۰ عضو کنگره با بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس

  • 11 آبان 1400 - 9:45
۲۰۰ عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور این کشور ضمن ابراز مخالفت خود با بازگشایی کنسولگری این کشور در شهر قدس، این اقدام را "اشتباه و شرم‌آور" توصیف کردند!


به گزارش افق جنوب به نقل از خبرگزاری “سما” فلسطین، ۲۰۰ نماینده جمهوری‌خواه در کنگره آمریکا در نامه‌ای خطاب به جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اعلام کردند که با بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس شرقی برای خدمات‌دهی به فلسطینی‌ها مخالف هستند.

این اعضا در ادامه تاکید کردند: بازگشایی کنسولگری آمریکا در قدس “غیرقانونی” است و از آنجایی که آمریکا قدس را به عنوان “پایتخت اسرائیل” به رسمیت شناخته، این اقدام “غیرقابل پذیرش، اشتباه و شرم‌آور” است!

آنها در ادامه از دولت آمریکا خواستند اقدامی در راستای اجرای این تصمیم در پیش نگیرند.

از جمله چهره‌هایی که این نامه را امضا کردند، استیو اسکالیس، هماهنگ‌کننده اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت مجلس نمایندگان و مایکل مک‌کول، عضو کمیته کنگره آمریکا بودند.

روزنامه “یسرائیل هیوم” چند هفته قبل به نقل از یک منبع آگاه نوشت، عامل تنش میان اسرائیل و آمریکا در خصوص افتتاح کنسولگری آمریکا در شرق قدس اشغالی، ناهماهنگی میان نفتالی بنت، نخست وزیر اسرائیل و یائیر لاپید، وزیر خارجه آن از یک سو و دولت آمریکا از سوی دیگر است.

به گفته این منبع، لاپید پیشتر به آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی خود نسبت به افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس تعهد داده بود، در واقع او در یکی از گفتگوهای تلفنی خود با بلینکن تعهد داده بود این کار را کمی پس از تشکیل کابینه انجام ‌دهد.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=84022

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.