• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

نشست خبری بخشدار شبانکاره+تصاویر اختصاصی

  • 20 اسفند 1401 - 19:49
نشست خبری بخشدار شبانکاره برگزار شد.

به گزارش افق جنوب_فاطمه روحانی نژاد: نشست خبری بخشدار شبانکاره با حضور اصحاب رسانه و رئیس ادارات در سالن بخشداری شبانکاره برگزار گردید.

ابراهیم حسینی بخشدار شبانکاره در این نشست اظهار کرد: دهیاری های ما در زمینه مشارکت با اداره آب، برق، آموزش و پرورش بنیاد، مسکن و راهداری پای کار بودند و اکثر شبکه های برق رسانی و آبرسانی ما نوسازی شده است. در زمینه آموزش و پرورش صاحب مقام هایی در استان شدیم که بیشتر در زمینه پرورشیست؛ مهمترین وظیفه آموزش و پرورش تربیت است که اگر نسلی رشد تربیتی و بعد آموزشی خوبی داشته باشد نسل های ماندگار تری بعد از آن نیز تحویل جامعه میدهد. اگر شبانکاره مقامی گرفته بخاطر این است که ما جهاد تبیین و آسیب های اجتماعی را در جلسه شورای آموزش پرورش بیان کردیم و در تک تک جلسات گزارش عملکرد خواستیم و به نتیجه خوبی رسیدیم. در زمینه بهداشت و درمان عملکرد بسیار خوبی داشتیم و در دهه فجر دو خانه بهداشت را افتتاح کردیم و تمام خانه های بهداشت ما به روز شدند. در حوزه آبرسانی، نوسازی ۱۲۰۰ متر لوله انتقال آب در روستاهای بخش و نوسازی و توسعه ۸۰۰ متر در شهر شبانکاره و خرید و نصب پمپ شماره ۴ شهر شبانکاره را داشتیم. در حوزه برق طرح توسعه و تعویض ۸ پست هوایی و فشار متوسط به طول ۱۱۷/۳۷ متر و شبکه فشار ضعیف با اعتبار ۱۱/۵ میلیارد تومان را داشتیم. آسفالت معابر را ۵۵ هزار در روستای خلیفه و ۱۱۸ هزار و ۷۰۰ متر در کل روستاها را داشتیم که در دهه فجر افتتاح شد. در حوزه آموزش اقدام خوبی که صورت گرفت؛ کلنگ زنی مدرسه اتباع خلیفه که زمین خیر ساز بود و به همت اداره ی اتباع وزارت کشور به مبلغ ۸/۵ میلیارد تومان انجام خواهد شد. مدرسه خیرساز شهید مدرس روستای پلنگی را به مبلغ ۱/۵ میلیارد و مدرسه شهید صدر روستای دهداران علیا را به مبلغ ۲ میلیارد داشتیم.

وی افزود: در زمینه کمیته امداد مسکن مددجویان و تامین جهزیه و وسایلی مثل یخچال، کولر و آبگرمکن بود که از اقدامات بسیار ارزشمندی بود که در بخش انجام دادند. نیازمندی ها و اولویت بندی هایمان در سال ۱۴۰۲ همانطور که من در فضای مجازی به مردم قول دادم تعویض و ایمن سازی راه های روستایی در اولویت کارها قرار گرفته و راه روستایی عطیبه و چهل زرعی عرب و عجم از لحاظ ایمنی در سطح بسیار پایینی هست و من از شورای ترافیک شهرستان و استان و اداره راهداری خواهشمندم که نسبت به ایمن سازی این راه اقدام کنند. همچنین راه روستای گلدشت با توجه به پر تردد بودن این راه و اینکه روستای کشاورزی و گردشگری میباشد باید نسبت به ایمن سازی و کاهش نقاط حادثه خیز آن اقدام شود. روستای دهداران در مسیر جاده اصلی برازجان-گناوه و جاده اصلی کشور در مسیر هرمزگان به سمت خوزستان واقع شده و مسیر بسیار پرترافیکیست و راه ورودی این روستا گنگ و نامشخص است و خواهشی که از مجموعه استان و شهرستان دارم پیگیری این موضوع نیز میباشد که البته اقداماتی صورت گرفته و در سال ۱۴۰۲ نسبت به این نقطه حادثه خیز اقدام خواهیم کرد. در سال ۱۴۰۱ سه روستا راه ورودیشان ناقص مانده بود و راه ذکریایی که ما برای اولین بار به جاده اصلی متصل کردیم و فقط آسفالت مانده که شاید تا قبل عید صورت گیرد.
از اقداماتی که در سال ۱۴۰۲ پیگیر خواهم بود ناحیه صنعتی شهر شبانکاره، شهرک دامپروری بخش شبانکاره و نهضت ملی مسکن، که زمین آن به استان معرفی شده و در مرحله استعلامات هست و ان شالله خبری خوش برای مردم و متقاضیان نهضت ملی مسکن در بخش خواهد بود. همچنین تکمیل مجتمع فرهنگی هنری شبانکاره که ان شاالله با صحبت هایی که با مدیرکل فرهنک و ارشاد اسلامی استان داشتیم بتوانیم این پروژه که از دولت های گذشته و سالهای گذشته ناقص بوده است را به انجام برسانیم.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=119002

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.