• امروز : سه شنبه - ۱۲ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 2 July - 2024

۱۲۰بنا و مکان تاریخی در استان‌ها به بخش خصوصی واگذار شد

  • 14 بهمن 1399 - 11:23
مدیرعامل صندوق احیای اماکن تاریخی و فرهنگی از واگذاری ۱۲۰بنا و مکان تاریخی به بخش خصوصی خبر داد و گفت: تاکنون ۴۳بنای تاریخی واگذارشده به بهره‌برداری رسیده است.


به گزارش افق جنوب، هادی میرزایی ، با اشاره به اینکه صندوق توسعه صنایع‌ دستی و احیای اماکن تاریخی و فرهنگی نقش مهمی در تعیین کاربری و بهره‌برداری مناسب و خردمندانه از بناهای تاریخی و فرهنگی دارد اظهار داشت: این صندوق با هدف استفاده از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای احیا و بهره‌برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی ایجاد شده است.

وی، با بیان اینکه “هرگونه واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی از وظایف و ماموریت‌های صندوق توسعه صنایع‌ دستی و احیای اماکن تاریخی و فرهنگی است” گفت: در این راستا این صندوق ماموریت، هدایت، توسعه و ترویج صنایع دستی و فرش دستباف، تشویق و تکریم هنرمندان و استادکاران در کشور دارد.

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی، احیای اماکن تاریخی و فرهنگی با اشاره به شناسایی و جذب سرمایه‌گذاران در حوزه بناهای تاریخی خاطر نشان کرد: امسال ۳۸ ابنیه تاریخی در استان‌‌ها برای احیا، مرمت و بهره‌برداری به بخش خصوصی واگذار شده است.

میرزایی، حفاظت، مرمت و بهره‌برداری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی از اماکن تاریخی و فرهنگی در مدت معین را مورد اشاره قرار داد و افزود: در استان بوشهر تاکنون ۳ عمارت با کاربری‌های فرهنگی، اقامتی و پذیرایی و خانه خلاق صنایع دستی، فرش دستباف و مرکز توسعه صادرات به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه مرمت و احیا عمارت حاج رئیس بوشهر تصریح کرد: این بنا در کنار ساحل خلیج فارس با توجه به کارکردهای آن از دوران قاجار به عنوان تجارت‌خانه با انعقاد تفاهم‌نامه، زمینه واگذاری آن به بخش خصوصی فراهم شد.

وزیر میراث فرهنگی: بافت‌های تاریخی در توسعه صنعت گردشگری احیا می‌شود

مدیرعامل صندوق توسعه صنایع دستی، احیای اماکن تاریخی و فرهنگی مدت تفاهم‌نامه مرمت و احیا عمارت حاج رئیس بوشهر را ۴۰ سال دانست و بیان کرد: امید می‌رود در مدت یکسال ماموریت محوله که واگذاری عمارت حاج رئیس بوشهر به بخش خصوصی است فراهم شود.

میرزایی با بیان اینکه تسهیلات احیا و بازسازی بناهای تاریخی از منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه و کمک‌های فنی اعتباری دولت تامین می‌شود گفت: تاکنون مالکیت ۲۷۳ مجموعه تاریخی و حدود ۵۰۰ بنای تاریخی برای بهره‌برداری به این صندوق واگذار شده است.

وی، از واگذاری ۱۲۰ مجموعه تاریخی به سرمایه‌گذاران بخشی خصوصی خبر داد و خاطر نشان کرد: تاکنون ۴۳ بنای تاریخی واگذار شده به بهره‌برداری رسیده و مرمت و احیای ۱۷ بنا در ماه‌های آتی آماده افتتاح است و تا سال آینده ۳۰ بنا به این مجموعه افزوده می‌شود. /تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=22632

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.