• امروز : جمعه - ۱۵ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 5 July - 2024

۱۶۳میلیارد تومان پروژه کشاورزی در استان بوشهر افتتاح می‌شود

  • 16 بهمن 1399 - 9:06
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از افتتاح طرح‌های کشاورزی درایام‌الله دهه فجر در استان خبر داد و گفت: در این ایام طرح‌های حوزه کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۱۶۳.۵ میلیارد تومان در استان بوشهر افتتاح می‌شود


به گزارش افق جنوب، محمدتقی منوچهری، با اشاره به تولید سالانه ۱٫۵ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر با داشتن ۳۱۵ هزار هکتار اراضی کشاورزی سالانه در حوزه‌های باغی، محصولات صیفی، سبزی و زارعی افزون بر یک میلیون ۵۸۰ هزار تن محصول تولید می‌شود.

وی، با بیان اینکه ۱۶ درصد شاغلان استان بوشهر در بخش کشاورزی است گفت: استان بوشهر دارای ۴۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تولید ۱۶۵ هزار تن محصول نخیلات را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: سالانه از ۵٫۵ میلیون اصله نخل که ۱۳٫۱ سطح نخیلات کشور است ۱۲٫۷ درصد کل تولیدات خرمای کشور به میزان ۱۶۵ هزار تن تولید می‌شود.

منوچهری، از ایجاد شهرک‌های کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: شهرک‌های کشاورزی رودشورگناوه در ۳٫۶ هزار هکتار در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و مراحل راه‌اندازی شهرک شیلاتی دلوار هم فراهم شده است.

وی از افتتاح و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های کشاورزی در دهه فجر خبر داد و افزود: به مناسبت چهل‌ودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی۲۷ طرح کشاورزی با سرمایه‌گذاری ۱۶۳٫۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با بیان اینکه این طرح‌ها زمینه اشتغال ۲۷۰ نفر را فراهم می‌کند تصریح کرد: در ایام دهه فجر همچنین عملیات اجرایی ۵ طرح در حوزه کشاورزی استان بوشهر با سرمایه‌گذاری ۴۲٫۵ میلیارد تومان آغاز می‌شود.

منوچهری این طرح‌ها را حوزه‌های تولید محصول از گلخانه‌‌ها، تجهیز مزارع و نخیلات به سیستم نوین آبیاری و صنایع تبدیلی دانست و گفت: در حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی طرح‌های مهمی اجرا شده چراکه ظرفیت سردخانه‌های استان بوشهر از ۵۴ هزار تن به ۱۱۲ هزار تن رسید و ۳ کارخانه تولید رب گوجه‌فرنگی با ظرفیت تولید ۱۵ هزار تن محصول راه‌اندازی شد. /تسنیم

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=23170

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.