• امروز : چهارشنبه - ۶ تیر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 26 June - 2024

دعوت برای مشارکت سیاسی حداکثری در انتخابات/به قلم دکتر عبدالمحمد افروغ

  • 25 خرداد 1400 - 17:27
جمهوری اسلامی ایران نظامی متکی به آرا عمومی است. برگزاری نزدیک به ۴۰ انتخابات در این مدت توانسته تصویر و نمونه برجسته و چشم گیر از نظامی را نشان دهد که از برخی نظام های با سابقه متکی بر دموکراسی پیشی گرفته و به تجاربی ارزنده دست یابد.

بسم الله الرحمن الرحیم

جمهوری اسلامی ایران نظامی متکی به آرا عمومی است. برگزاری نزدیک به ۴۰ انتخابات در این مدت توانسته تصویر و نمونه برجسته و چشم گیر از نظامی را نشان دهد که از برخی نظام های با سابقه متکی بر دموکراسی پیشی گرفته و به تجاربی ارزنده دست یابد. تضمین حق رای زنان و اقشار مختلف مردم و تامین حقوق اقوام مختلف و اقلیت های دینی از ویژگی های مهم نظام انتخاباتی ایران است.
حق مشارکت مستقیم و غیر مستقیم همه افراد در اداره امور کشور, به وسیله نمایندگانی که آزادانه انتخاب می کنند, حق رای دادن در انتخاباتی که با رای گیری مخفی برگزار می شود, برخورداری از موقعیت مساوی و بیان دیدگاه های سیاسی خود به صورت انفرادی یا گروهی, دسترسی به رسانه ها به ویژه رسانه های ارتباط جمعی, اقدامات تقنینی و غیر تقنینی و … همه بالندگی نظام انتخاباتی جمهوری اسلامی ایران را نشان می دهد.
همزمان با گام دوم انقلاب اسلامی, و اکنون که انتخاباتی مهم و سرنوشت ساز را در ۲۸ خردادماه پیش رو داریم همه باید با هم متحد شویم و با اقتدا به مکتب شهدا, تحت زعامت مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای ( مد ظله العالی ) به سمت توسعه, پیشرفت, ارتقای سطح کارآمدی نظام و ایران مقتدر حرکت کنیم.
انتخابات در واقع یک نوسازی در کشور است, فرصتی است برای ورود افکار جدید و راه های نو در چرخه تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور, به خصوص زمانی که افراد شایسته انتخاب شوند.
انتخابات ۱۴۰۰ می تواند نقطه ای عطف و نفسی تازه برای نوسازی کشور و تشکیل دولتی کارآمد, نشان دهنده اقتدار ملت و باعث خنثی سازی توطئه ها و تهدیدات دشمنان باشد.
از آنجایی که حضور در انتخابات از مهم ترین مولفه های اقتدار است, شرکت و مشارکت حداکثری می تواند دارای نقش موثر در پیامدهای مثبت, داخلی, منطقه ای و بین المللی داشته باشد تا ان شاالله دولت برآمده از آن بتواند توانایی بالایی برای حل مشکلات کشور داشته باشد, از همه آحاد مردم, دانشگاهیان, دانشجویان, اساتید دعوت به شرکت و مشارکت حداکثری در این میدان مهم و سرنوشت ساز می شود.

عبدالمحمد افروغ
ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد دشتستان

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=53483

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.