• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024

شاخص بورس ۴۵ هزار واحد رشد کرد

  • 22 آذر 1401 - 17:43
شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۴۵هزار واحدی روبرو شد.


به گزارش افق جنوب، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه، بیش از ۱۳میلیارد و ۲۲۳میلیون سهم و حق تقدم به ارزشی بالغ بر ۷هزار و ۷۹۳میلیارد تومان در بیش از ۴۸۵هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۴۵ هزار و ۱۳۳واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۴۵۴هزار و ۴۸۷واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان و ملی صنایع مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، گروه صنعتی پاکشوما و تولید محور خودرو با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۵میلیارد و ۳۱میلیون ورقه به ارزش ۴هزار و ۷۰۳میلیارد تومان در ۲۵۰هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۲۱۸واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۸ هزار و ۸۲۰واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، پتروشیمی زاگرس و سرمایه‌گذاری صبا تامین شد و در مقابل شرکت‌های بیمه پاسارگاد، پتروشیمی مارون و صنعتی مینو بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=116184

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.