• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

نمایشگاه نقاشی رستاخیز در برازجان با آثار علی بحرینی

  • 08 شهریور 1399 - 21:25
نمایشگاه نقاشی رستاخیز با آثار علی بحرینی در برازجان برگزار شد.

افق جنوب-زهرا انصاری نژاد: به گزارش افق جنوب نمایشگاه نقاشی رستاخیز با آثار علی بحرینی در مصلی نماز جمعه شهر برازجان برگزار گردید.
علی بحرینی نقاش نمایشگاه رستاخیز در گفتگو با خبرنگار افق جنوب گفت: تا یادم میاد من بودم و رویای نقاشی و طرح و رنگ. از کودکی آرزوهایم شکل گرفت و من همواره در این مسیر و برای تکامل کارم تلاش کردم. من استادی نداشتم و همین امر کار مرا با دشواری های زیادی روبرو میکرد و دانسته هایی که میشد راحت از یک استاد قدر دریافت کرد من با آزمون و خطاهای زیاد درک میکردم اما چون بسیار مشتاق بودم هیچوقت خستگی به خود راه ندادم و پر انرژی راهم را ادامه دادم. تا کنون مجموعه هایی همچون تفرج در آیینه ها که برگرفته از آثار نقاشان بزرگ دنیا بود، اقلیم نخل ها که مجموعه ای ۳۰ تابلویی از زیبایی های استان بوشهر بود و مجموعه خاطره ها که نقش زن در زیست بوم استان بوشهر بود را اجرا کردم و همچنین سه مجموعه دینی فصل سرخ که ۲۰ تابلو بود و واقعه عاشورا را روایت میکرد، مجموعه مهر و ماه به زندگی نورانی حضرت امام علی علیه السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها از تولد تا شهادت می پردازد و اکنون رستاخیز اولین مجموعه قطع بزرگ‌ در زمینه عاشوراست و تابلوهای متفرقه زیادی نیز بمناسبت های خاص اجرا کرده ام. الان حدود ۳۰ سال هست که بصورت حرفه ای نقاشی را دنبال میکنم؛ اما از این به بعد تصمیم‌ دارم بیشتر کارهایم در خصوص اهل بیت (ع) و ارزشهای الهی باشد.

وی افزود: عنوان رستاخیز برگرفته از شعر محشم هست (باز این چه رستخیز عظیم است کز زمین بی نفخ صور خاسته تا عرش اعظم است). همچنین برای تمامی تابلوهای این نمایشگاه از مواد درجه یک بخاطر ماندگاری بالا استفاده کرده ام و تابلوها تماما رنگ روغن است و با ترکیب مواد کشیده نشده اند. اکثر کارهای بنده رنگ روغن است اما بعضی از کارهای خاص را با آکرولیک اجرا میکنم. در مجموعه رستاخیز از سه شیوه و مکتب استفاده برده ام تا بتوانم احساس قوی تری را به مخاطب انتقال بدهم. هنر ایرانی (مینیاتور) که هنری آسمانیست بخاطر معنویت کار، رئال را بخاطر واقعیت گرایی و آمپرسیونیسم را بخاطر بیان احساس های سریع و صریح بکار میگیرم.

بحرینی اظهار کرد: انشاالله تا اربعین امسال دو نمایشگاه مفصل در شهر قم و پس از آن در تهران برنامه ریزی شده که در حال رایزنی های نهایی هستند. دوست دارم علی بحرینی با هنر عاشورایی و اهل بیتی شناخته شود ولی هنوز اول راهم و باید کارهای زمین مانده زیادی در راه اهل بیت (ع) اجرا کنم. باید ادای دین کنم. من اگر اندک آبرویی دارم از قلم زدن برای اهل بیت(ع) دارم و به این خادمی درگاه آسمانی بر خود می بالم.

وی در پایان گفت: ما با هر سختی این‌ کوله بار سنگین را به دوش میکشیم و ان شاالله تا سرمنزل مقصود خواهیم کشاند اما انتظار میرفت متولیان امر هم گوشه ای از کار را میگرفتند وگرنه خدمت به اهل بیت(ع) از بین نخواهد رفت. هیچکدام از ما اینجا ماندگار نیستیم با خدمت به درگاه اهل بیت(ع) میتوانیم‌ توشه ای برای آن منزل بفرستیم. ما به خیلی از درها کوفتیم‌ برای حمایت از طرح های هنری دینی اما درها گشوده نشد. این کرختی و خواب آلودگی از استان‌ مذهبی ما بسیار بدور است. در قم برای برپایی این نمایشگاه ستاد تشکیل داده اند اما ما توی بوشهر نمایشگاه را به در خانه دوستان بردیم اما حتی زحمت دیدن نمایشگاه را هم به خودشان ندادند. گفتنی ها زیاد است اما بگذارید بماند.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=12433

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.