• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024
امام جمعه دشتستان در جلسه میز ملی خرما مطرح کرد:

ارائه تسهیلات ارزان باعث افزایش انگیزه کشاورزان می شود

  • 14 مرداد 1401 - 17:27
پنجمین نشست میز ملی خرما برگزار گردید.

به گزارش افق جنوب، پنجمین نشست میز ملی خرما با هدف تعیین قیمت تضمینی این محصول با حضور مسؤولین ملی، استانی، شهرستانی و با شرکت نمایندگانی از استان‌های خرماخیز کشور با قرائت پیام وزیر امور خارجه در سالن فرمانداری دشتستان برگزار شد.

حجه الاسلام مصلح امام جمعه دشتستان در این نشست گفت: در آیات قرآن کریم از درخت نخل به عنوان یک درخت مقدس اشاره شده اما آنگونه که باید، محصول آن مورد توجه قرار نگرفته است و در سبد غذایی اکثر مردم قرار ندارد.

وی با اشاره به اینکه اگر این محصول بر سر سفره مردم بود نیاز به صادرات وجود نداشت، افزود: کم آبی شدید در شهرستان دشتستان باعث مرگ تدریجی نخل هایی که میراث گذشتگان ما است شده بنابراین توجه و تکمیل سد دالکی می تواند در شهرستان تحولی ایجاد کند اما برای تحقق آن مسؤولان باید تلاش کنند.

امام جمعه دشتستان عنوان کرد: عدم ثبات بازار صادرات باعث ضرر به کشاورزان و باغداران شده است و حمایت جدی از کشاورزان نیز مغفول مانده است.

حجهالاسلام مصلح با بیان اینکه وجود نداشتن جاده بین مزارع و تضمین قیمت خرما از دغدغه های کشاورزان است و با توجه به تورم، قیمت پایین خرما با دیگر میوه ها قابل مقایسه نیست ابراز کرد: ارائه تسهیلات ارزان باعث افزایش انگیزه کشاورزان می شود و  ارائه یارانه محصولاتی نظیر کود به صورت مناسب برای کشاورز باید مورد توجه قرار بگیرد.

لینک کوتاه : https://ofoghjonoub.ir/?p=112233

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.